דחוף - בדיקות טהרה

חדשות כיפה מכון פועה 06/05/08 19:47 א באייר התשסח

דחוף - בדיקות טהרה

שלום לכבוד הרב

אני סובלת מחרדה. כשמגיע זמן הבדיקות לפני ובזמן שבעה נקיים זה פשוט סיוט , בעיקר הבדיקות הראשונות. מה עוד שהרבה פעמים יש עדים לא נקיים מאידך בכל הפעמים עד היום לאחר שאלת רב, זה יצא בסדר.

השבוע היה ספק בבדיקת המוך ועדיין לא קיבלתי תשובה, הבדיקה בבוקר היום הראשון גם לא ברורה, אך ביום הראשון אחה"צ ועד ליום השלישי שעליו ידובר הבדיקות היו נקיות.

היום בבדיקה אחה"צ יצא עד נקי לחלוטין פרט לגרגר שלא היה במרכז הבדיקה אלא בקצה, כמעיין גרגר חול שממש לא נראה לי כשארית דם. כאילו איזה לכלוך שנתפס. ללא מחשבה פשוט העפתי אותו . לאחר מכן החלו מחשבות, בדקתי שנית ושוב יצא נקי. אך העיניין מאוד מטריד אותי .

( הגרגר כבר לא על הבד , כך שלא ניתן להראות כלום , העד נקי.)

מה לעשות?

תודה ,וסליחה על האריכות והסירבול.



תשובה

שלום וברכה,

א. עם חרדה יש להתמודד כמו שמתמודדים עם קשיי חרדה, וגם בדרכים עוקפות על מנת לסייע שלא להגיע לידי מציאות של הגברת הקשיים.

יתכן ומענה לכך הוא לבקש מבעלך לבחון את העדים באופן ראשוני, לאחר שהוא יקבל הדרכה מהרב, יתכן והמענה הוא למסור לרב שאלות ולא לחוס או לחשוש שזה מפריכ (וזה באמת בסדר לשאול כמה שתחפצו), ויתכן והסבר טוב ונאות לך, יוכל לסייע להתמודד עם הקשיים, ולראות את הדברים בקנה מידה הנכון והסביר.

ב. באשר לשאתלתך, אני מעריך כי את השאלה שהעברתם לרב תקבלןו ממנו תשובה, באשר לעד המתואר לעיל, אין ספק כי אין כאן כלום והעד בסדר גמור ללא כל חשש וזאת מכמה סיבות.

בשורות טובות ובהצלחה רבה

אודי רט

רב משיב מכון פועה