גלולות לאחר הפסקת סרזט

חדשות כיפה דפנה מאיר 25/04/13 12:28 טו באייר התשעג

גלולות לאחר הפסקת סרזט

שלום,

כשנה וחצי לוקחת סרזט+הנקה ללא בעיות.

לאחרונה החלו דימומים (יותר נכון- רירים קטנים מס' פעמים ביום) והפסקתי ליטול. אני מעוניינת למנוע מס' חודשים ואז לנסות שב להיכנס להריון.

אילו גלולות כדאי לי לקחת שיפסיקו את הדימומים מהסרזט ושאני יוכל לקחת כמה חפיסות ברציפות? בפעם שעברה הרופאה נתנה לי אורטו סיקלן אך כל פעם לאחר 2 חפיסות (חודש וחצי) החלו כתמים חומים ונאלצתי להפסיק. אני מעוניינת לקחת יותר.

האם גינרה תעשה את העבודה?

תודה



תשובה

בס"ד

לעינת היקרה, שלום ושמחה,

להבנתי גלולות הן רעל, ועל כן איני ממליצה כמעט לאף אחת לקחתן, אלא אם מצבה בלעדיהן יהיה גיהנום עלי אדמות.

אם לקחת בעבר אורתו ציקלן, והצלחת ליטול "רק" 2 חפיסות ברצף עד שהופיע הדימום קשה לי להאמין שתצליחי לחבר יותר חפיסות בסוג אחר, למעט בגלולות מסוג דיאנה. אלו הם 2 הסוגים היחידים בשוק בישראל כרגע, שיש להן מינון גבוה יותר מהאחרות. יש נשים שיכולות לחבר 5 חפיסות גם בגלולות עם מינונים נמוכים בהרבה, בלי שום דימום, ומצליחות לעשות זאת גם עם הטבעת נובה רינג, על אף שהמינון בה הוא מאוד נמוך ביחס לאחרות (אך גבוה דיו כדי למנוע ביוץ, ובזה אינה שונה מהאחרות). אך מסיפורך נראה שאת לא מהן. אם לא הצלת לחבר יותר מ2 חפיסות במינון גבוה, קשה לי להאמין שתצליחי במינון נמוך.

לסיכום- את יכולה לנסות דיאנה. ואם תנסי סוגים אחרים ותצליחי לחבר יותר מ2 חפיסות ללא דימום ביניהן, אנא חזרי וספרי לי על כך. כך אדע שגם עבור מקרים כשלך זה אפשרי.

בהצלחה בכל!

מדפנה מאיר