גירודים בנרתיק

חדשות כיפה דפנה מאיר 04/09/11 12:45 ה באלול התשעא

גירודים בנרתיק

שלום.

לפעמים יש לי מעין עקצוץ בנרתיק, בעיקר בחוץ זה קצת מגרד, אין לי רייח שונה ואולי ישנה הפרשה לבנה אני לא מצליחה ממש לראות. מה אפשר לעשות, האם ישנו קשר לקיום יחסי אישות? האם זה מדבק את הבעל? תודה.

שחר.



תשובה

בס"ד

לשחר היקרה, שלום ושמחה,

גירוד קל בנרתיק, בשפתיים הפנימיות (שהן בפתח הנרתיק) יכול להיגרם מכמה סיבות. פטרייה בנרתיק. יחסי מין- ובעיקר זרע המכיל סוכרים, שמעודדים שגשוג של פטריה קיימת, קוטלי זרע, מוצרים לשטיפה אינטימית (בבקשה אל תשתמשו בהם, הם קוטלים חיידקים וגורמים לפטריות לשגשג, הגירוד גובר, והאישה מגבירה את השטיפות, וחושבת שהיא מלוכלכת, וסובלת. אין צורך לשטוף את הנרתיק בשום סבון משום סוג.) שימוש בגלולות, חלקי נייר טואלט, ורגישות לחומרים כגו אבקת כביסה, מרכך כביסה והחומר ממנו עשויים התחתונים.

אם זו פטרייה, היא יכולה להדביק את בעלך, ואז הוא יחזיר לך אותה, גם אם לא יחוש בה. אלא שאנו לא בטוחים שמדובר בפטרייה, מפני שהגירוד הוא קל ואינו מלווה בהפרשה שונה מהרגיל. על כן אני מציעה לך להימנע מגורמים שיכולים לגרום לפטרייה לכשבוע שבועיים, ואם זה לא עובר, לנסות להוריד מהתפריט סוכר, קמח לבן וחלב פרה. אם ההורדה של הפריטים הללו מהתפריט תועיל, יתכן שמדובר בפטרייה, ואז כדאי לטפל בה על ידי תזונה, לקיחת פרוביוטיקה, ואם המצב חמור, אז גם משחת אגיסטן בשילוב עם נרות אגיסטן.

בהצלחה! מדפנה מאיר