בעל מחלל שבת

חדשות כיפה כולנו שדכנים 20/07/10 10:49 ט באב התשע

בעל מחלל שבת

אנחנו זוג נשוי 8 שנים ו2 ילדים.

שהתחתנו פחות הקפדנו על שמירת תורה ומצוות אך עם הזמן התחזקנו ויותר מדוייק אני זאת שמקפידה על שמירת שבת, כשרות וטהרת המשפחה ובעלי משתדל כלפי חוץ ובשביל לא להכעיס אותי להראות שהוא שומר.

אבל שאני לדוגמא הולכת לנוח בשבת , הוא מנצל את הזמן לעשן "בלי שאשים לב"..לא מקפיד 6 שעות בן בשר וחלב..ועוד..

הסברתי לו שזה מאוד מפריע לי אך הוא לא מוכן להשתנות או ללכת לסמינר.

כיצד עלי להתנהג? חשוב לי לשמור על שלום בית אבל אני חושבת גם על החינוך והערכים של הילדים.

מה עושים?????



תשובה

שלום

צריך לעשות הפרדה בין התנהגותו האישית לחינוך הילדים.

את לא יכולה להכריח אותו לקיים מצוות כפי שאת רוצה. זהו עניין אישי. זאת עבודה אישית שלו מול הקב"ה. לכן אני מציע ומבקש ממך להפסיק לתת לו ביקורת על הנושא הזה של קיום המצוות. מה גם שלתת ביקורת לבעלך זה לא דבר טוב מבחינה זוגית.

ואם הקב"ה מוכן למחוק את שמו בשביל שלום בית. ומבחינת הקב"ה שלום בית יותר חשוב משמו אז אני חושב ששלום בית יותר חשוב מהרצון שלך שבעלך יקיים מצוות כפי שאת רוצה. כי לקב"ה יותר חשוב שלום בית.

אז תגידי לבעלך שמבחינתך הוא יכול לעשן מתי שהוא רוצה ולא רק כשאת ישנה, ללכת לחברים ולאות שם טלויזיה אם הוא רוצה וכו'.

עניין נוסף זה חינוך ילדים. וזה נושא שקשור למשפחה והוא לא עניין אישי. לכן צריך לדבר יחד איתו ולהגיע להסכמה משותפת שחינוך הילדים זה חשוב. וכמו שחשוב ללמד אותם שמצווה לכבד את אבא ואמא אז גם חשוב ללמד את שאר המצוות והוא צריך להשתדל כמה שהוא יכול כדי שהילדים לא יראו אותו מחלל שבת וכו' ולפחות שיעשה את זה בצנעה מהילדים.

דווקא כשאת תראי לילדים שאפשר לחיות בשלום בית בלי כפייה וכל אחד משתדל לקיים את המצוות כמה שהוא יכול זה עצמו יפתור את כל הבעיה ויעלים אותה כמעט לחלוטין.

אבל אם תתני לבעלך ביקורת מול הילדים (וגם לא מולם) זה יערער את כל הסדר.

בהצלחה

שמואל, כולנו שדכנים