בן זוג לא דתי

חדשות כיפה כולנו שדכנים 17/06/08 09:17 יד בסיון התשסח

בן זוג לא דתי

היי, קוראים לי קרנית ואני בת 21 אני שולחת לך מייל בעקבות התשובה שקראתי שכתבת למישהי שיש קשר עם בן זוג לא דתי..

לי יש את אותה הבעיה רק שונה במקצת יש לי חבר כבר חצי שנה ב"ה אנחנו מאוד אוהבים אחד את השני מאוד מאוד..

כשהוא נכנס לקשר איתי זה היה מתוך כוונה שהוא רוצה מישהי שתחזיר אותו בתשובה כי הוא רוצה אורך חיים דתי ומשפחה בעלת אורך חיים דתי.. אני מתחילת הקשר איתו אמרתי לו ששבת זה משהו שאני לא מוכנה להיתפשר עליו אני לא כ"כ דתיה אני הולכת עם חצאיות מתוך הרגל זה לא באמת חשוב לי מה שחשוב לי זה שבת ובית בעל ערכים של דת. הוא מגיע ממשפחה מקסימה שלא שומרת שבת והם נוסעים מטיילים בשבתות וחגים משפחה שמאוד נהנת..

כל ה5 חודשים הראשונים שלנו ביחד היו פשוט מדהימים הוא התחיל לאט לאט לשמור שבתות וללכת לבית הכנסת להניח תפילין בלי טלפון טלוידיה אוטו פשוט התחיל לשמור שבת לבד אני אף פעם לא אמרתי לו לעשות משהו בשבילי חוץ מלפרגן לו ולתמוך בו כי זה לא קל להיות לבד ומשועמם אם אפשר להגיד כשכולם נהנים מסביבך..

אבל הוא המשיך ועשה את זה ונהנה מזה לפחות ככה הוא אמר לי הוא אפילו התחיל ללכת עם כיפה ומאוד רצה והתאמץ, עד לפני חודש הוא הרגיש שהכל ניהיה לו יותר קשה בעיקבות שיחה עם אמא שלו שאמרה לו מתוך דאגה אליו שהוא כל השבת רק ישן והולך לבית הכנסת ושהוא לא נהנה באמת וזה באמת השפיע עליו כי ככה הוא הרגיש שהוא במרדף אחרי תפילות בלי מטרה כי הוא באמת ללא ידע הוא לא היה הולך לשיעורים כדי ללמוד ולהבין מה הוא עושה ולמה ואני לא ייעצתי לו את זה כי פחדתי לכפות את זה עלליו ושח"ו הוא יעשה משהוו מתוך כפיה ומאותה שיחה לפני חודש הרגיש שהוא לא רוצה ממש לשמור את כל השבת ושהוא לא רוצה לקום לכל התפילות ושלאט לאט הוא מתחמק מלעשות את הדברים--- זה מאוד הפתיע אותי כי הוא שידר לי ולכל הסביבה שהוא הולך עם זה עד הסוף פתאום ניהיה לו קשה שבתות ארוכות כולם נוסעים הוא משתעמם..

גם הוא לא רצה לכפות א עצמו על המשפחה שלו ולא דרש מהם כלום אז רוב הזמן הוא היה בחדר פשוט מחכה שהשבת תצא לפני כשבוע כמעט ניפרדנו כי הרי אני לא מוכנה לוותר על השבת אבל אני גם לא מוכנה לוותר עליו אנחנו דיברנו על חתונה על חים משותפים וטוב לננו מאוד ביחחד בסך הכל כשביקשתי ממנו לבחור צד הוא היה בבלבול כי מצד אחד יש את החיים שאליהם הוווא היתרגל 22 שנה שאני לא נמצאת שם ומהצד השני יש אותי עם השבת שקשה לו מאוד הוא בחר בי אבל ביקשתתתי ממנו לילך לפחות שעה בשבוע לשמוע איזה שיעור שיעזזור לו להבין מה הוא עושה ולמה כי גם אם הוא ירצה לעשות את זה בישבילי כמה כבבר אפשר לעשות בשביל מישהו..??!! אני גם מרגישה כאילו הוא פוחד לאבד את המשפחה שלו אם הוא ישתנה כי הוא כבר פחות יהיה איתם בטיולים של שבת והם משפחה שמאוד אוהבת לטייל ומאוד מגובשת..

הוא הסכים לנסות את השעה בשבוע אבל אני ממש מבולבלת.. מה לעשות??? אם הוווא לא ירצה את זה?? אם לא יהיה טוב עם זה?!

אני אשמח אם תעזור לי ותייעץ לי..

תודה ושיהיה חג שבועות שמח!!



תשובה

שלום

באמת שזה קשה למי שלא הורגל לזה. ובטח צריך ללמוד ולהבין מה שעושים.

זה טבעי שיש בהתחלה כוח ורצון ככה זה גם בהתחלת הנישואין. יש הרבה אהבה וכוח אבל לאט לאט האהבה נשחכת וצריל "ללמוד" יחד מה זה אהבה. ולהשקיע בזוגיות.

ככה גם כאן, צריך ללמוד תורה, ללמוד מה זה שבת. מה זה נותן לאדם. לראות את האור שבתורה. ולתחזק את הרצון שבלב גם ברצון וכוח איתן בשכל. כי כל רגשות שבלב כמה שיהיו חזקות בסוף הן נשחכות.

בהצלחה,

כולנו שדכנים