בטחון עצמי ותשומת לב יתרה

חדשות כיפה כולנו שדכנים 24/06/09 22:24 ב בתמוז התשסט

בטחון עצמי ותשומת לב יתרה

שלום רב,

הנני בת 24 , סטודנטית, יש לי חבר כבר חצי שנה. נפרדנו מס' פעמים בגלל חוסר תקשורת ולפעמים כי חשבתי שאנחנו לא מתאימים..

בגדול מאוד טוב לי איתו..הוא בנאדם טוב לב, דואג, מפנק, איכפתי.. ורוב הזמן אני באמת מאושרת ואני כבר רואה אותו כבעלי לעתיד..

אבל יש רגעים שאני מאוכזבת ממנו.. בגלל חוסר תשומת לב.. בעיקרון הוא מתייחס, ושואל ומתעניין תמיד.. אבל משום מה אני עדיין מרגישה שזה לא כמו שאני רוצה.. ותמיד מוצאת להתבעס מדברים מאוד מינוריים ולא חשובים ולא על דברים גדולים שחשובים פי כמה..

אני מרגישה חסרת ביטחון כל הזמן.. ואני יודעת שאני בחורה מאוד איכותית ויש לי מעלות מאוד טובות אבל בכל זאת אני תמיד צריכה תשומת לב ממנו ותמיד לשמוע ממנו כמה אני ככה וככה וככה..ובלי זה אני יכולה להיות עם פרצוף תשעה באב כל היום...

למה אני ככה? למה אני לא מעריכה את הבחור המקסים הזה? ותמיד מחפשת דברים קטנים וחסרי משמעות להתווכח איתו? איך אפשר לעבוד על עצמי???

אני אובדת עצות וקשה לי כ"כ

אני צריכה עזרה, בבקשה..



תשובה

שלום

למה את ככה?

1. כי את אשה והוא גבר - ושני המינים הם שונים לחלוטין, יש להם צרכים שונים, ונפש שונה. בד"כ נשים אוהבות לדבר וגברים הם שתקנים גדולים.

ככה הקב"ה ברא אותנו.

יש ספר מומלץ "נשים מנוגה וגברים ממאדים" - קראי אותו.

אין בזה שום דבר רע שאת רוצה ממנו יחס. זה דבר טבעי ופשוט ואין בזה שום דבר רע.

2. כי זה האופי המיוחד שלך. אפשר לעבוד על זה, אבל לא פותרים את זה ביום אחד! בשביל זה יש לנו את כל החיים לפנינו. כדי לתקן ולמתק את עצמך.

צריך ללמוד לכבד את הזולת, להסתכל על הדברים והנקודות הטובות שבו. כמו שהיית רוצה שיראו את הנקדות הטובות שבך ולא יעירו לך כל היום ויסתכלו רק על החולשות ונקודות התורפה שלך. כך גם צריך להסתכל על הזולת.

להסתכל על הנקודה הטובה! (תשמעי את השיר של שולי רנד "נקודה טובה")

אני לא יודע במה את עוסקת ביום-יום אבל אם זה לימודים או עבודה תשתדלי לעסוק במשהו שאת אוהבת או לפחות לא במשהו שאת שונאת. ואולי הכי חשוב עם סביבה תומכת וחיובית. אולי תרשמי לחוג מסוים שאת אוהבת. חוג אירובי, תנועה, ספורט, מוסיקה... לא משנה העיקר משהו שאת אוהבת.

אפשר גם להרשם לחוג או לקורס לימודי כדי ללמוד תחום חדש, מקצוע, וכו' בכלל מומלץ מאוד ללכת לשיעורי תורה או סמינרים. למשל ב"מים", "ראש יהוד" וכיוצא בזה... זה מאוד עוזר כדי למלא את הנפש ולסדר את הראש.

בהצלחה

שמואל, כולנו שדכנים