בדיקת סיסי שלייה

חדשות כיפה מכון פועה 21/08/05 13:41 טז באב התשסה

בדיקת סיסי שלייה

שלום לרבנים, ב"ה אני בתחילת הריון. אני בת 35 וחצי וזה כבר הריון חמישי. למרות שזה לא הריון ראשון בכ"ז ההריון מאוד יקר לי וכבר שנתיים שניסית להרות. מאידך איני מעוניינת חלילה בסיכון של לידת ילד מפגר והבנתי כי ישנה אפשרות לעשות בדיקת סיסי שלייה בתחילת ההריון עם סיכון של אחוז לאיבוד ההריון חלילה. אני חושבת שבדיקה זו עדיפה על הבדיקה של מי השפיר שנעשית בשלב כה מאוחר כך שבמילא כבר לא ניתן לעשות עם התוצאה דבר. רציתי לשאול את הרב האם מותר הלכתית לעשות בדיקה זו ואם כן עד איזה שבוע מומלץ לעשות אותה.



תשובה

שלום רב,

בדיקת סיסי שיליה נעשית בשבוע ה - 10 בערך. נכון יש בה סיכון משמעותי לעובר, ולכן אין לעשות אותה אלא במקרה של פקוח נפש, או מקרים קיצוניים של חששות שיש להם על מה להסתמך (כגון שהאשה חולה במלה שבסיכוי עוברת גם לעובר וכו')

במקרה שלך, הסטטיסטיקה אומרת שהסיכוי לילד שאינו בתקן "הנורמלי" הוא אחד לכמה מאות ויותר, ואילו הסכון הוא אחד לחמישים. ההגיון הפשוט, אומר שלא נכנסים לסכנה בשביל משהו שהשכיחות שלו כה נמוכה.

נכון שבשבילך הילד שלך הוא 100% אבל זה נכון גם אם הוא בריא וח'ו יקרה לו משהו כתוצאה מהבדיקה!

לסכום - יש היום בדיקות נוספות במהלך ההריון שמצביעות על הסיכוי לילד עם תסמונת דאון - כמו שקיפות עורפית וחלבון עוברי. אם תרצי תעשי אותן (כב רבשבוע ה - 13) ובע"ה תקבלי תשובות טובות ותהיי רגועה. אם יהיה צורך אנחנו תמיד פה בשביל לךהנחות אותך מה וכיצד לעשות!

בהצלחה