אמצעי מניעה מותרים

חדשות כיפה מכון פועה 27/05/05 09:03 יח באייר התשסה

אמצעי מניעה מותרים

שלום!

בעיקבות פצע בצוואר הרחם ווירוס hpv במצב של cin 1 שנמצא אצלי בבדיקת קולוסקופיה הרופא המליץ לי לא להכנס להריון עד גמר הטיפול, כרגע הוא רוצה שאשאר במעקב ושעוד חודש וחצי העשה שוב בדיקת קולוסקופיה ואז נראה איך לטפל בזה (בצריבה/ הקפאה).מה שאומר שאסור לי לפי דבריו להכנס להריון בחודשים הקרובים ואם אצטרך צריבה אז 3 חודשים אחר כך.

גלולות עושות לי בלאגן (ניסיתי כל מיני סוגים לפני החתונה כדי לסדר את המחזור) ואני מעדיפה שלא להשתמש בהם איזה אמצעי מניעה מותרים מבחינה הילכתית? האם באמת במצב זה אסור לי להכנס להריון? (אני נשואה 8 חודשים ורוצה ילד) אני גם מאוד מפחדת מטיפול בצריבה/ הקפאה האם יש דרך אחרת לטפל בפצע? יש לי שאלה קצת מביכה אבל אני הייתי רק עם בעלי איך הגיוני שנדבקתי בוירוס הזה?

סליחה על האריכות

אשמח אם תענו על שאלותי בהקדם האפשרי

בתודה



תשובה

שלום רב,

ראשית אני רוצה להרגיע אותך שהוירוסהזה נמצא אצל הרבה אנשים ולכן אין מה להתפלא שהוא הגיע להתפתחות אצלך, או ממך או מבעלך ובאמת אין מה לעשות חוץ ממעקב (ומאד חשוב לעקוב כדי שלא יתפתח יותר)

לגבי הצורך במניעה ממה ששאלתי נראה שזה לא כ"כ קריטי ולכן אני ממליץ לך להתייעץ עם רופא נוסף.

אם בכ"ז תרצי למנוע יש אפשרות להתיר חודש חודשיים והדרך שיכולה לבוא בחשבון זה "קוטלי זרע מקומיים" שתשאלי את הרופא אם זה מקובל עליו רפואית (מצד המניעה ומצד הפצע)

צריבה או הקפאה לא צריכים להפחיד אותך כיון שאין כמעט עצבי תחושה בצוואר הרחם ולכן זה לא כואב.

בשורות טובות ורפואה שלמה