אמצעי מניעה לחולת לופוס

חדשות כיפה מכון פועה 07/03/06 12:26 ז באדר התשסו

אמצעי מניעה לחולת לופוס

שלום רב,

התחתנתי לפני שבעה חודשים.

חודשיים לאחר החתונה התגלתה אצלי מחלת הלופוס שהתבטאה בדלקת פרקים ואנמיה מיד התחלתי טיפול בכורטיזוןוכדורים רבים נוספים.. ההומון הנשי מאיץ את תופעת המחלה ולכן כידוע כאשר מחלת הלופוס ערה עדיף מאוד שלא להיכנס להריון מפאת סיכון לעובר ולאישה. כמו כן, אסור לי גם להשתמש בגלולות מאחר ויש בהן הורמונים.

לפני חודשיים עברתי הפלה יזומה לאחר יעוץ עם רופאים ורבנים והחלטנו שעדיף שלא לקחת את הסיכון ולחכות עם הריון עד שהמחלה תהיה ברמיסיה.

כרגע, הלופוס הגיע לי גם לכליות, אני אחרי ביופסית כליה שגילתה שיש לי דלקת. ואני מתחילה טיפול.

לגבי אמצעי מניעה אני בבעיה. דיברתי עם הרופאה והיא אומרת שבמצבי עלי להשתמש אך ורק בקונדומים ולא להתחיל עם התקן מכמה סיבות: התקן הוא לתקופה של לא פחות מחצי שנה כאני מקווה שהמחלה כבר תיכנס לתרדמת עוד קודם, ההתקן עלול לגרום לדימומים ולדלקות ביחוד כשמחלת הלופוס היא מחלה דלקתית, אני מקבלת תרופות רבות במינונים גבוהים ואני ממש מפחדת להסתבך עם עוד משהו... מה לעשות?



תשובה

שלום רב,

ראשית הרבה מזל טוב ואנו רוצים לאחל לכם החלמה מהירה ובריאות טובה.

לגבי שימוש בקונדום אין שום היתר להשתמש בקונדום במקרה שלכם.

מה שאני מציע הוא לשלב שימוש בדיאפרגמה + פתילות קוטלי זרע ולקיים יחסי אישות רק בימים הבטוחים כלומר אחרי שהיה לך ביוץ . יש בשוק ערכות ביוץ שיכולות לאמר לך את זה או שתלכי לרופאת נשים למעקב זקיקים לברר מתי היה הביוץ ולקיים יחסים אח"כ.

בהצלחה ורפואה שלמה