אמצעי מניעה לאחר לידה

חדשות כיפה מכון פועה 14/06/10 19:03 ב בתמוז התשע

אמצעי מניעה לאחר לידה

שלום.

אני חודשיים לאחר לידתי השניה ואתמול טבלתי ב"ה.

לאחר דימומים רבים שסבלתי מגלולות מיקרולוט שלקחתי לאחר לידתי הראשונה ביררתי לעומק אצלכם במכון פועה מה עלי לעשות וקיבלתי את עצתכם לגבי לטבול ולהשתמש שבועיים בגלוואן עם הנקה. יש לציין שאני מניקה פחות מכל 3 שעות כי בלילה התינוק ישן יותר מ3 שעות. יידעתי אתכם בזה ובכל זאת קיבלתי את העצה של שימוש בגלוואן ואח"כ להתחיל עם הסרזט בהמלצה של מינון כפול.

כמו שציינתי אני אחרי טבילה, וביררתי אצל רופאים שלא קשורים למכון פועה וכולם אמרו פה אחד שגם עם הנקה נרות גלוואן אינם יעילים כלל (בערך 70%)

אני מאוד סומכת על מכון פועה ומאמינה שאת המלצותיכם אתם נותנים לאחר בירור רפואי ולא רק הלכתי.

אני מאוד חוששת מהריון כרגע יש לי שני תינוקות בבית והגוף והנפש שלי גם יחד צריכים לנוח.



תשובה

שלום וברכה,

מזל טוב. במחקרים נבדק ונמצא (אם יש צורך אני מוכן גם לתת לך את מקום המחקרים והיכן הוצגו בכנסים רפואיים) כי אשה לאחר לידה בחצי השנה הראשונה כאשר מניקה הנקה מלאה ואין ווסת, רמת המניעה היא 98 אחוז. זה בלי להוסיף פתילות גלוואן, אם מוסיפים פתילות ההגנה ודאי עולה.

כל אמירה אחרת מקורה באי ידיעה, ואני עומד באופן ברור מאחורי דברים אלו וגם אמשמח כאמור להפנות אותם לרופאים שגם יציגו את הדברים.

פתילות גלוואן מונעים ברמה של 70 אחוז כאשר הם עומדים בפני עצמם אבל כאן המציאות היא שיש מעבר לכך מציאות פיזית אחרת.

אפשר לחיות בחשש, אבל זה לא יועיל ובחיים אנחנו צריכים לשקלל את מכלול הדברים, אין זה אומר כי האמירה של ברמה של מאה אחוז, אבל את המחיר של לקיחת גלולות המכילות הורמון אחד (כגון סרזט ומיקורולט או פמולן) חווית.

במידה ויש שאלות נוספות נשמח לסייע.

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה