אמצעי מניעה יעילים

חדשות כיפה דפנה מאיר 10/11/10 07:06 ג בכסלו התשעא

אמצעי מניעה יעילים

האם התקן נחשב לאמצעי הכי בטוח שייש ?

האם הוא לא הכי טוב, לכאורה בלי הורמונים ?

תודה על תשובותייך המאירות



תשובה

בס"ד

לאורית היקרה, שלום ושמחה,

האמצעי הבטוח ביותר הוא לא לקיים יחסי מין כלל. וגם על הקביעה הזו יחלקו עלינו הנוצרים, אני מניחה.

אחריו נמצאים קשירת חצוצרות וחיתוך צינור הזרע.

אחריהם נמצאים ההורמונים על כל צורות הנטילה שלהם, ביחד עם ההתקנים. כולם נמצאים יעילים סטטיסטית בכ95%. אחריהם נמצאים בדירוג אמצעי החסימה כמו קונדום, דיאפרגמה, פאם קאפ ודומיהם. במקביל לאמצעי החסימה נמצאת גם שיטת המודעות לפוריות. כל אלו- חוסמים ומודעות לפוריות יעילים בכ85% מהמקרים בשימוש טיפוסי, ויותר מזה בשימוש מושלם ועקבי.

אחריהם נמצאים בשרשרת קוטלי הזרע- כ70% יעילות בשימוש טיפוסי, ויותר מכך בשימוש מושלם. במקביל לקוטלי הזרע נמצאות שיטת המשגל הנסוג והימים הבטוחים. גם לאלו תקף הכלל המפריד סטטיסטית בין שימוש טיפוסי (לוקח בחשבון אי התאמה, שימוש לא נכון ולא עקבי) לשימוש מושלם. יש עוד שיטות, אבל אלו העיקריות.

יש לקחת בחשבון את העובדה שלמרות מה שכתוב בספרים עבי הכרס, אין זה באמת משנה לקהל הרחב האם אמצעי מסויים יעיל ב78% או 82% כאשר יש הריון. כי הריון זה 100% בהריון. האחוזים הם בעיקר כדי לסבר את האוזן. כאשר אמצעי מסויים נמצא בלתי יעיל לחלוטין, כגון- לשטוף את הנרתיק אחרי יחסים, יש לציוני האחוזים משמעות גדולה, ובחלק מהספרים שיטה כזו לא תיכתב, אלא כקוריוז, אם בכלל.

מה שחשוב הוא מידת הדחיפות שלך למנוע הריון, מידת ההסתדרות שלך עם האמצעי שבחרת, ומידת ההבנה שלך על הקשר בין אופן השימוש (טיפוסי ומושלם) לבין ההשלכות שלו על היעילות אצלך.

בהצלחה! מדפנה מאיר