אישות והריון

חדשות כיפה מכון פועה 21/12/06 09:32 ל בכסלו התשסז

אישות והריון

שלום וברכה!! ברצוני לשאול 3 שאלות:

אני נשואה ב"ה חצי שנה.

בעלי ואני ממש מחכים שאני אכנס הריון

וזה לא הולך.

1.אחרי כמה זמן של נישואים הרב ממליץ לבדוק את העניין?

2.לצערי הרב ביותר לפני החתונה נשברנו ונגענו(לא בהיסחפות אבל יצא זרע לבטלה...)ולכן אנו חושבים זה שאני לא בהריון זה "משמים".

איך ניתן לכפר על מה שעשינו בתקופת האירוסין?-אם בכלל יש כפרה...

3.לגבי אופן השכיבה בזמן יחסי האישות:

בעלי הרבה יותר גדול ומלא בגוף ממני ולכן בזמן היחסים קשה לי לנשום,כואב לי ולא נוח לי.

האם מותר שאני יהיה מעליו ולא הוא מעלי?

לפני שחשבנו שיכולה להיות עם זה בעיה קימנו כמה פעמים יחסים שאני מעליו והיה לי הרבה הרבה יותר נעים, כיף ונוח.כמו כן גם הגעתי לשיא,דבר שלא קורה עם הוא מעלי.

אודה לרב אם יוכל לענות על שאלותי.

בשורות טובות!!



תשובה

שלום וברכה,

ראשית מזל טוב ויהי רצון כי תזכו לבנות בית שמחה ואורה ברכה ורוב שפע.

א. עפ"ר רוב הזוגות יזכו להיפקד כעבור שנה מהעת שבו יחסי האישות החלו להיות סדירים (היינו במועד הנכון ובאופן הנכון) לא תמיד אפשר למנות מועד זה מהחתונה אלא מעט לאחריו, וע"כ אין שום מקום לדאגה או לחץ, ואין שום סיבה לברר אם ישנה בעיה.

ב. תשובה, אומנם אין אנו עסוקים בחשבונו של עולם, וכפי שכבתי לעיל, בהחלט אין מקום לדאגה, אך עשו תשובה, התחזקו בתחום שמירת טהרת המשפחה, וסייעו בכך לאחרים, לזוגות צעירים, לפני חתונה ולאחריה, ודעו כי שערי תשובה אינן נעלים, למרות שעכשיו לכאורה הדבר כסר לאחר מעשה, תמיד יש מה לתקן עוד.

ג. יש מקום להדריך שני דברים, האחד בעת קיום יחסי אישות, בעלך לא ישעין את גופו עליך, אלא ישען על המרפקים, וכך הדבר יקל, ושנית, בהחלט יש מקום להתיר להיות ביחד באופן שאת למעלה והוא למטה, אומנם רצוי כי בליל הטבילה החיבור יהא האופן הרגיל, אך אם הדבר מקשה מאוד, לאחר האמור לעיל, הדבר אפשרי.

מזל טוב

ובשורות טובות ובהצלחה רבה

אודי רט

רב משיב מכון פוע"ה