איך מקדמים את הקשר?

חדשות כיפה ארגון ישפה 09/09/13 10:16 ה בתשרי התשעד

איך מקדמים את הקשר?

היי,

אני יוצא עם בחורה ממש נחמדה כבר קרוב לחודשיים, ולאחרונה אנחנו מרגישים שהקשר שלנו תקוע ולא ממש מצליח לעבור לשלב הבא (אם אפשר להתבטא כך)

אנחנו מתלבטים כבר לא מעט זמן וכמעט בכל פגישה מדברים על זה קצת (כי אנחנו לא מרגישים שהפגישה קידמה אותנו, בטח- היה נחמד, סיפרנו סיפורים..אבל לא מרגישים שהפגישות ממש משנות מהותית את הקשר)

כרגע החלטנו להמשיך להיפגש ולעשות חושבים שוב בקרוב. אני אישית מרגיש שכל העסק גוסס וממש חבל לי שזה המצב כי נראה שהיא בחורה שממש מתאימה לי..אז תהיתי אם יש משהו שאפשר לעשות כדי להציל את המצב.

איך עוברים משלב של נחמד ביחד וכיף לדבר לשלב הבא? (שאותו אני לא בדיוק יודע להגדיר במילים עדיין)

חשוב לציין שלא היה לאף אחד מאיתנו קשר שהחזיק חודשיים ולכן אנחנו לא באמת יודעים באיזה מצב ריגשי אנחנו אמורים להיות בנקודה הזאת.

ניסינו גם לגוון קצת אבל בסופו של דבר, גם במקומות המגוונים אנחנו פשוט יושבים ומדברים ועדיין לא הצלחנו ממש להגיע לעומק.

תודה@!



תשובה

שלום לך.

אני מבין שאתה מדבר על נסיון למעבר משלב של "סיפור סיפורים" לשלב של "שינוי מהותי".

השלב לו אתה קורא "סיפור סיפורים" הינו שלב של "לדבר על", "לספר אודות", ואילו השלב של "שינוי מהותי" הוא שלב של "להיות ב...", "לחוות את...", "לגעת ב...".

עצם הרצון שלכם לעבור לשלב הבא הינו סימן חיובי המעיד על איכות הקשר - מכיון שהוא מראה שהשלב הקודם מוצה ואתם בשלים להתקדם. לא עם כל בחורה היית מרגיש כך וזו "נקודה" משמעותית לזכות הבחורה איתה אתה יוצא. עצם ההרגשה של הרצון להתקדם מראה שאתם כבר מתחילים להכנס לשלב הזה גם בלי שאתם רואים שינוי מעשי בפועל.

מה שגורם לאנשים להרגיש שהם נוגעים בדבר מהותי ולא רק מדברים על, הוא כנות ופתיחות רגשית. ב"שלב הבא" מסתכלים לתוך עיני בן-הדייט ומספרים לו על הנקודות החזקות והחלשות, על האהבות והפגיעות, על התקוות והאכזבות, על הקשיים וההצלחות, פותחים את הלב ונוגעים בפנים. בשלב זה מאפשרים לבן-הדייט להפתח בפנינו ולהביע את אותם נושאים בפנינו ומקבלים אותו בענין, בכבוד וברצון.

לכן, כדי להתקדם לשלב הבא עליכם להעז ולפתוח את הלב ולבטא בצורה גלויה את עצמכם אחד כלפי השני.

חשוב לי מאוד לציין – השלב הבא הוא שלב אין סופי! הוא מתחיל כעת וממשיך הלאה בחיי-הנישואים.יצירת אינטימיות ופתיחות רגשית היא משימה לשנים ארוכות.

לכן, חשוב מאוד להרגע מהלחץ אודות כך שהשלב הבא אמור כבר להגיע. עצם הלחץ מהשלב הבא מבריח אותו... השלב הבא מגיע בהיסח-הדעת.

אתם נשמעים בכיוון הנכון. דעו לשמוח בכך! עצם זה שאתם מדברים על כך שהקשר לא מתקדם במקום לדבר על מה שיש בקשר (למשל שהיא בחורה נחמדה בעיניך) מפריע להתפתחותו.

אתם רוצים שהקשר יתקדם – קדמו אותו בעצמכם! למדו להעז! פתחו את הלב והתעניינו ושתפו בנושאים משמעותיים לכם באופן אישי. למדו להביע את רגשותיכם אחד בפני השני.

דעו כי אין אתם אמורים להצליח בכך לחלוטין! עליכם רק לחוש שזה אפשרי ונעים. זהו תחילתו של השלב הבא. עליכם לטעום ממנו קמעה ולרצות להמשיך אותו ביחד.

לעיתים כאשר מרגישים מחסומים רבים להפתח – כדאי להעזר ביעוץ אישי או זוגי כדי לקבל "דחיפה" לקידום הקשר.

בהצלחה רבה!

מחכה לעדכונים...

מושון לוינגר.

מטפל זוגי ומשפחתי ויועץ לפנויים פנויות.

mooshon.lr@gmail.com

www.pesherkesher.com