אופי מושלם ובעיה עם המראה

חדשות כיפה ארגון ישפה 09/09/13 10:16 ה בתשרי התשעד

אופי מושלם ובעיה עם המראה

שלום רב,

אני בחור בן 24 דתי לאומי נורמטיבי לחלוטין, ולפני כחודשיים וחצי בערך נפגשתי עם מישהי וזה נמשך כחודש בערך. היה לנו ממש נחמד במיוחד בהתחלה שממש הייתי ב"היי". ואז התחילה ירידה בחוויה ובאיזה שהוא שלב ממש לא נהנתי מהמפגשים והרגשתי מחנק. חתכתי את הקשר אך כעבור שלושה שבועות ציצלצלתי אליה וקבענו לנסות שוב. יצאנו עוד שבועיים ששוב בהתחלה הייתי מבסוט ואז שוב ירידה ושוב חתכתי. היום כחודש אחרי היא צילצלה אליי ואמרה שהיא רוצה לשוב ולהיפגש. אני רוצה לציין שהיה לנו ממש טוב ביחד והרבה נקודות טובות יש לנו במשותף. הגענו גם למקומות "גבוהים" אפשר לקרוא לזה ככה... אבל יש לי בעיה עם המראה שלה. לא שהיא מכוערת אבל זה מפריע לי. אני לא יודע עד כמה זה נכון לתת לזה חשיבות ולהתעסק בזה כל הזמן, במיוחד שהאופי מושלם עבורי. השאלה אם זה המחסום ויש דרך להתמודד איתו או שזה בעיה ואין מה לעשות. אולי ישנה בעיה אחרת שמונעת ממני להתחבר בכללי. יצאתי עם די הרבה בחורות. אגב גם לי עלו מחשבות על לנסות שוב אבל אני לא רוצה לפגוע בה. מה גם שאני לא יכול להגיד לה שהמראה שלה מפריע לי....

מה לעשות? לנסות שוב? אני ממש בבלאגן מזה.

תודה.



תשובה

שלום לך,

שאלתך מאפיינת קושי של בחורים ובחורות רבים שאני פוגש.

לעומת זאת, בזוגות רבים שאני פוגש ליעוץ לאחר נישואיהם - מדהים לראות שנושא היופי יורד כמעט לחלוטין!!

גם בפגישות פרטניות של כל אחד מבני הזוג הנשוי -בהם פותחים דברים אישיים לחלוטין,נושא היופי כמעט ולא נזכר בכלל !!

מסתבר שהיופי הוא ענין סובייקטיבי שמשתנה בהתאם לזמן ולמצב -

כלומר גם אם התחתנת עם יפהפיה היא יכולה להראות בעיניך כמכוערת בהמשך וגם להפך...

זה כמובן לא אומר שצריך להתחתן עם הבחורה המכוערת ביותר שתמצא, אבל לדעתי זה אומר שכדאי להתייחס לנושא זה בצורה פחות משמעותית וודאית.

האם אתה יודע איך אשתך תראה לאחר כמה לידות? האם ברור שהבעל לא יפתח כרס לאחר כמה שנים של נחת??

לכן, לדעתי צריך לנסות להתבונן מעבר למראה וליופי החיצוני. אדם מתחתן עם נפש, עם נשמה, שהביטוי החיצוני שלה הוא יופי, אבל זה רק קצה הקרחון.

לדעתי כדאי לך להשקיע בהעמקת הקשר הרגשי והמעשי, ואם תמצא אותו מתאים,

זה יהיה מאוד הגיוני לבחור להתחתן עם מישהי שאינה מלכת היופי בעיניך מתוך הבנה שהתחושה הזו עשויה להשתנות, וגם אם לא, הקשר ביניכם והמחויבות שלכם נובעת ממקום הרבה יותר עמוק.

...

כל זה כמובן כאשר הנושא הוא היופי. יתכן ומדובר בקושי בתקשורת או ביצירת קירבה ואינטימיות שמתבטא כלפי חוץ בתואנה של יופי. אם המדובר בכך, עליך להתייחס אל הקושי כאל סמן להעמקת הקשר הנפשי ולא להתחתן עד שהעניינים ביניכם יפתרו.

בהצלחה רבה!!

מושון לוינגר.

מטפל זוגי ומשפחתי ויועץ לפנויים פנויות.

mooshon.lr@gmail.com

www.pesherkesher.com