זוכרים את "מחאת האולפניסטיות"? עכשיו המחנכות מגיבות

לפני מספר חודשים יצאו בנות אולפנה מפתח תקווה, במחאה נגד הדרישה של מוסדות חינוך בהן למדו בעברן, למדוד להן את אורך החצאית והשרוול. כעת, מספר מחנכות מאולפנה אחרת, בחרו לענות לטענות בסרטון משלהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/19 11:19 ז באייר התשעט

זוכרים את "מחאת האולפניסטיות"? עכשיו המחנכות מגיבות
מחאת המחנכות - אולפנת גילה, רמת בית שמש, צילום: צילום מסך

"תורידי, תורידי עוד...עד שהחצאית תעבור את הברך..ואני מורידה עוד, וכל סנטימטר רומס לי את הכבוד..." אלו הן חלק מהאמירות אשר נשמעו בסרטון אשר יצא לפני כחצי שנה. ובו, מבקשות בנות אולפנת "רעות" בפתח תקווה, למחות על היחס אותו קיבלו ממחנכות בבתי ספר קודמים בהן למדו, ואשר ביקשו מהן להקפיד יותר בצניעות.

כעת, מספר מחנכות מאולפנת "גילה" ברמת בית שמש, מבקשות להביא את הצד שלהן בסיפור, ומבהירות, אם נוותר על הסנטימטרים, נאלץ לוותר על הקפדה בנושאים אחרים, ולמעשה, לוותר עלייך.

לדברי ראש אולפנת גילה - יעל ואן דייק: "הצפיה בסרטון העלתה במחנכות תחושות מעורבות ופתחנו שיח כנה ואמיתי בנינו עם ההנהלה ועם התלמידות. היה חשוב לנו להיפתח לקולות ולדעות השונות. הבנו ביחד, שבבסיסה של כל מסגרת בחיים ישנם כללים והגדרות על מנת לייצר זהות עצמית, עמוד שידרה ברור  ובעיקר תחושת בטחון.

הזמנו את עצמנו לאתגר מתוך שאיפה להקשיב ולהזדהות ולא העביר ביקורת. יש בנו אמונה גדולה שלנו, נשות חינוך, בעצמינו ובתלמידות שלנו ומבינות שהתפקיד שלנו מחייב ברור וכנות. הלבוש הוא בעצם סימפטום למפגש עם לעולם פנימי שאותו רצינו לעורר בסרטון ואיתו אנו מתמודדות בכל זירות החיים עם התלמידות שלנו. לא יכולנו שלא להגיב ולא יכולנו להישאר בעמדה אילמת של מבוגר מנותק אלא נוכח מדבר , פותח את הלב ומתגדל".