הבית שמציל את הנערות בסיכון

עיניים כבויות. היא לא באמת כאן. זה מה שהרגשתי שפגשתי אותה על ספסל בפארק. אני מנסה לדבר, לחבק, להתקרב. היא- בעולם אחר. ידעתי שאין לה לאן ללכת, אין לה מקום אליו היא מרגישה שייכת

חדשות כיפה בשיתוף הגרעין התורני לוד 13/07/20 12:46 כא בתמוז התשפ

הבית שמציל את הנערות בסיכון
פעילות הווי בבית, צילום: הגרעין התורני בלוד

עיניים מיואשות, דואגות, מוטרדות. הילד גדל, גיל 21 באופק הקרוב, ואין לו לאן ללכת. המסגרות החינוכיות מגיעות לסופן. מגיע לו להיות חלק מקהילה, חלק מהעולם. אנחנו לא רוצים לסגור אותו במוסד והבית לא יכול להיות פתרון מקדם ומספק עבורו.

זוגות העיניים הרבות הללו הביאו את הגרעין התורני בלוד להקים בתים פתוחים לאוכלוסיות הזקוקות לכך.

הראשון הינו מרחב הלב – בית חם פתוח לנערות בגילאי 14-25 עם סיפורי קצה. נערות, מכל המגזרים, ללא עורף משפחתי שבאות מרקעים קשים, עם חוויות שליליות וצלקות נפשיות. בבית הזה הן מקבלות כל דבר שהן זקוקות לו כדי לצאת ממעגל המצוקה- מיטה חמה, אוזן קשבת, אוכל, הדרכה, סדנאות. הן חוזרות שוב ושוב, לא כי הן חייבות, אלא כי הן רוצות. רוצות להתקדם, רוצות לחוות עתיד אחר.

השני, דירה בקהילה – דירה לצעירים עם מוגבלות התפתחותית בתפקוד גבוה המשתלבים בחיי הקהילה של קהילות הגרעין הקיימות. בימים אלו אנו מקימים שלוש דירות לצעירים דתיים, אחת לבנים ושתיים לבנות. לצד הדירה יוקם בית מדרש לומד של הצעירים יחד עם חברי הקהילה לבניית "תורת השילוב", עשיה מתוך העמקה ולימוד. בקהילה יש מעגלי מתנדבים לאורך השנה, שיוצרים קהילת מעטפת.

שני הפרויקטים האלו הם חלק קטן מהעשייה הבלתי פוסקת לטובת האוכלוסיות השונות בלוד. בפרויקטים אנחנו לא מעצבים עבורם את עתידם, אלא סוללים יחד איתם את הדרך האישית הנכונה עבורם מתוך הבנה שלוד היא הבית של כולם, עם רצון שגם להם יהיו חיי קהילה, תמיכה וסלילת דרך לעתיד נורמטיבי שווה זכויות וחובות.

בואו להיות שותפים עמנו בחיזוק העיר לוד. לפרטים ותרומות >>