תקציב מוסדות החינוך הדתיים יועבר בתחילת חודש מאי

פורום מנהלי מוסדות החינוך התורניים ציוניים נפגשו עם חברי כנסת ושרי הבית היהודי בניסיון למנוע את הקיצוץ בתקציב ולהסיר את איום השביתה. אם התקציב לא יועבר ישבתו המוסדות החל מל"ג בעומר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/04/14 13:11 כט בניסן התשעד

תקציב מוסדות החינוך הדתיים יועבר בתחילת חודש מאי
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

לאחר שבוע של איומים בשביתה, נפגשו אמש (ב') ראשי המוסדות בחינוך הדתי עם השרים נפתלי בנט ואורי אריאל, עם סגן שר החינוך אבי וורצמן, יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי וצוותיהם במטרה למנוע את השביתה אשר הייתה צפויה החל מיום העצמאות במחאה על קיצוץ של 10% בתקציב המוסדות. בתום הפגישה הודיעו ראשי הבית היהודי כי יועבר תקציב בתחילת חודש מאי.

כזכור, לפני כשבוע התכנסו כל ראשי המוסדות בחינוך הדתי לכנס חירום בו התריעו כי יאלצו לפטר מורים ור"מים, לאחר שתקציבם קוצץ ב-10%, זאת בעקבות הנחה בשכר הלימוד שלא גובתה בתקציב למוסדות. עוד נאמר כי אם לא יועבר התקציב החסר על יום העצמאות ישבתו כל האולפנות והישיבות התיכוניות.

בעת הישיבה אמש (ב') סוכם כי כבר בתחילת מאי יועבר התקציב שהובטח עבור תוספת השעות בגין רוב שנת הלימודים הנוכחית [אלול-אייר]. כמו כן, במהלך השבועיים הקרובים יעשו מאמצים בכיוונים שונים, במטרה לפתור את בעיית הקיצוץ שבוצע בתקציב התל"י בתשע"ג ובתשע"ד.

עוד התחייב סגן שר החינוך כי בימים הקרובים יצא מסמך רשמי של המשרד המתחייב כי תקציבים המיועדים לתוספת שעות תפילה ורב יבוצעו במלואם גם בשנה הבא, דבר אשר ימזער את הצורך בפיטורי מורים.

מנכ"לי המוסדות הודו לשרים ולח"כים על שותפתם והיחלצותם לפתרון אך יחד עם זאת הודיעו כי אם בתוך שבועיים לא תבוצענה ההבטחות ולא יקויימו הסיכומים ימשך הליך הפיטורים והחל מיום י"ט אייר, למחרת ל"ג בעומר, יושבתו כלל מוסדות החינוך התורני ציוני בכל הארץ.