רוב הציבור בעד הוספת תכני דת ומסורת לתוכניות הלימודים

כך עולה מסקר שביצע מכון המחקר "מאגר מוחות", שמצא כי רק חמישית אחוז מהאוכלוסייה מתנגדת לכך. רוב גדול מהנשאלים גילה בקיאות בשאלות ידע בסיסיות ביהדות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/08/12 16:18 ג באלול התשעב

רוב הציבור בעד הוספת תכני דת ומסורת לתוכניות הלימודים
n0nick-CC-BY-SA, צילום: n0nick-CC-BY-SA

78% מהציבור הדתי בישראל סבור שעל מערכת החינוך להוסיף תכני יהדות ומסורת למערכות הלימודים בבתי הספר - בכל הגילאים. רק חמישית מהאוכלוסייה, 22%, מתנגדת לכך. הדברים עולים מתוצאות סקר דעת קהל, שערכה תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה", שתוצאותיו הגיעו לידי כיפה.

הסקר בוצע החודש על ידי מכון המחקר והייעוץ "מאגר מוחות", שמצא כי רוב גדול מאד מקרב הנשאלים גילה בקיאות בשאלות ידע בסיסיות ביהדות, שעסקו במספר התפילות, שבהן מחויב יהודי מדי יום (שלוש), ובהכרת שלושת הרגלים (פסח, שבועות וסוכות). בציבור החילוני נעו הנתונים בין 76% ל-90% ובציבור הדתי - כמעט 100%.

כמחצית מבעלי הדעה בכלל המדגם (52%) מעריכים שהיו רושמים את ילדיהם למעון יום המנוהל ברוח המסורת היהודית. כשליש (36%) סברו כי לא היו עושים כן.

יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, התייחסה לתוצאות הסקר ומסרה לכיפה כי "הנתונים הללו חוזרים על עצמם מדי פעם, ומוכיחים שוב ושוב את מה שרוב הציבור בישראל חושב ולמה הוא שואף - שמקורות היהדות לא יהיו זרים לדור הצעיר, ושילד יהודי יגדל בארצו עם מידה סבירה של ידע והכרת השורשים. למרות זאת, יש לצערנו בישראל מיעוט קטן וקולני, שדואג ללבות מחלוקת ולהטיל אימה מדומה מפני השתלטות דתית לכאורה על מערכות החינוך, בעוד אשר המציאות דווקא מעידה על ניסיון הולך ומתגבר לכפות אווירה ציבורית אנטי-דתית".