רבנים לתלמידי החמ"ד: הפסיקו עם הבינוניות

בעקבות סדרת ידיעות ב"כיפה" שחשפו ירידה משמעותית בתחומים שונים בבתי הספר הדתיים הלאומיים, קוראים רבנים לתלמידים: "הצטיינו בכל תחומי הלמידה, בקודש ובחול"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/09/15 10:16 ד בתשרי התשעו

בעקבות סדרת ידיעות ב"כיפה" שחשפו ירידה משמעותית בתחומים שונים בבתי הספר של הציונות הדתית, יוצאים שורה של רבנים בקריאה לתלמידי החמ"ד להפסיק עם הבינוניות ולחתור להצטיינות בכל תחומי הלימוד, בקודש ובחול. יוזם הקריאה הוא רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, אשר נפגש עם תלמידות החמ"ד בירושלים, ואליו הצטרפו הרב אייזמן, הרב שרקי, הרב דור והרב פריד.

קריאת הרבנים מגיעה בעקבות נתונים מדאיגים אודות ירידה בהישגיהם של תלמידי ותלמידות החינוך הדתי בגילאי התיכון בעיקר בתחומי המתמטיקה והמדעים.

לפני כשבועיים נחשף ב'כיפה' כי בחמ"ד ממשיכים לדשדש בתחומי לימודים שונים, ביניהם פיזיקה, ביולוגיה, מדעי המחשב ואנגלית, ואינם מצליחים להגיע לממוצע הארצי. במקביל, נרשמה ירידה משמעותית של 8% באחוזי הניגשים לחמש יחידות במבחן הבגרות בתלמוד ובתושב"ע. רק אתמול, פורסם עוד ב'כיפה' כי במקביל לירידה בלימודי הגמרא, נרשמת עליה משמעותית בדרישה לשיעורים פרטיים בתחומי התנ"ך והגמרא.

לידיעות נוספות בנושא:

- החינוך הדתי: ממשיכים להיכשל בביולוגיה ומדעים

- ירידה משמעותית בניגשים לבגרות בתלמוד ותושב"ע בחמש יחידות לימוד

- עליה משמעותית בדרישה לשיעורים פרטיים בתנ"ך וגמרא

הרב שטרן פרסם בעקבות הנתונים את גילוי הדעת, אליו הצטרפו גם הרב אורי שרקי, הרב איתן אייזמן מרשת נועם-צביה הרב דור מישיבת חורב והרב יוחנן פריד, שקוראים "לכל תלמיד ותלמידה להצטיין בכל תחומי הלמידה, בקודש ובחול ובכללם בלימודי המדעים”. ומציינים ש"המטרה היא מסוגלות להשתלב בכל תחום במסגרות הגבוהות בכל התחומים: התורניים, המדעים והאישיים ולהוביל בכל מרחבי התורה והעבודה והחברה בישראל".

מלשכת הרב שטרן נמסר כי "הקריאה מגיעה לאחר מגמה שנמשכת בשנים האחרונות בציבור הדתי-לאומי של בינוניות בכל הקשור לתחומי הלמידה, בקודש ובחול. תלמיד ותלמידה אשר לא משקיעים בגמרא ובתנ"ך כך גם השקעתם בשאר הלימודים, ועלינו כמנהיגים וכמובילים בציבור לעמוד בפתח ולקרוא לחזור להיות ראשונים בכל תחום".