עומס יתר ב"פעמונים"

ארגון הצדקה מדווח כי למעלה מ-500 משפחות ממתינות לסיוע הארגון, בינתיים ללא מענה, זאת בעקבות עומס הפונים. לקראת החג יגייס הארגון תמיכה כספית כדי להמשיך ולהתקיים

חדשות כיפה אורי פולק 29/11/10 00:00 כב בכסלו התשעא

עומס יתר ב"פעמונים"

ארגון הצדקה "פעמונים" קורס תחת עומס הפניות אליו: הארגון חשף השבוע כי כ-570 משפחות הזקוקות לתמיכה נמצאות בשלב זה ללא כל מענה. בארגון מציינים כי מדי שבוע פונות כ-100 משפחות לסיוע ומתוכן כ-80 עונות לקריטריונים לקבלת ליווי והדרכה, אולם עדיין משפחות רבות ממתינות לסיוע בעקבות העומס - ותור ממתינים הולך וגדל מדי יום.

"גם כאשר יש צמיחה במשק, צמיחה זו אינה מגיעה אל אותן משפחות הנמצאות בהישרדות יום יומית עם מצב כלכלי קשה. אנו בפעמונים מאמינים כי מלבד מתן צדקה לאנשים הזקוקים לכך, עדיף לתמוך בהם ולהדריך אותם כיצד לא יזדקקו לתרומות יותר", מסביר מנכ"ל "פעמונים", אוריאל לדרברג. לדבריו, עומס הפניות הוא פועל יוצא של הצלחת פעילות הארגון, בעקבותיו הגיעו הבקשות לליווי בבניית תוכנית הבראה כלכלית.

לדרברג מציין כי "פעמונים" עושה כמיטב יכולתו לתת מענה למשפחות הפונות, אך לאחרונה הפער בין מספר המשפחות הפונות לאלו שמתחילות תהליך הולך וגובר. "בפעמונים כעת למעלה מ-2000 מתנדבים בכל הארץ", מפרט לדרברג אשר טוען כי כדי להבטיח את הצלחת הסיוע הכלכלי למשפחות יש לדאוג להכשרה ולהדרכה לקראת ההתנדבות ולהשתלמויות מקצועיות שוטפות. "כל מתנדב מקבל הכשרה מקצועית לפי הצרכים הייחודיים של המשפחות אותן הוא מלווה ותמיכה במהלך הליווי כך שפעילותו תועיל למשפחות ותוביל לתוצאות", הוא מוסיף.

דווקא הארגון ששואף לחלץ את הנזקקים ממצוקה, זקוק כעת בעצמו לתמיכה כלכלית על מנת לתת מענה למאות המשפחות הזקוקות לסיוע. "פעמונים" יוצאים בימים אלו לקמפיין התרמה רחב אשר נועד לגייס כספים שיאפשרו קליטת משפחות נוספות. לרגל חג החנוכה, יבקש הארגון את עזרת הציבור כדי שיוכל לשקם את עצמו ולהמשיך לסייע בכך גם לאחרים.