מה הפסוק שלכם?

מיזם מקוון חדש מציע לגולשים לבחור את הפסוקים האהובים עליהם ובכך להצטרף לכתיבת התנ"ך באינטרנט. ביבי כבר בפנים

חדשות כיפה אורי פולק 12/04/11 00:00 ח בניסן התשעא

מה הפסוק שלכם?
רננה הררי,ארכיון מצפה הילה, צילום: רננה הררי,ארכיון מצפה הילה

מעוניינים להצטרף לפרויקט כתיבת התנ"ך באינטרנט? משרד ראש הממשלה, בשיתוף עם משרד החינוך, יוזם פרויקט מקוון חדש בשם "כותבים את התנ"ך", שיציע לגולשים לבחור את הפסוקים האהובים עליהם ולנמק את בחירתם, זאת מתוך מטרה להנחיל את התנ"ך לכלל הציבור הישראלי ולקרב את סיפורי המקרא לקהל רחב ככל האפשר.

רק 23,127 איש יוכלו להשתתף בפרויקט, זאת לאחר רישום קצר במסגרתו כל גולש שיהיה מעוניין בכך, יוכל לבחור את אחד מפסוקי התנ"ך ויקבל תעודה באמצעות הדואר האלקטרוני באמצעותו נרשם לאתר. ראש הממשלה, למשל, כבר בחר את הפסוק: "וכיתתו חרבותם לאתים", כך שעליכם למצוא פסוק אחר.

לאחר הרישום ובחירת הפסוק, כל גולש יכתוב אודות היחס שלו לפסוק המסוים בו בחר ובכך יהפוך חלק מהמפעל העולמי "עמי העולם כותבים את התנ"ך". על התעודה, אותה יקבלו הגולשים, יחתמו שר התקשורת, מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומייסד עמותת עמק התנ"ך.

המיזם המקוון הינו רק נדבך נוסף בפרויקט העולמי, במסגרתו אלפי אנשים, בני דתות שונות, כותבים את הפסוקים שלהם - בשפתם שלהם. "עד כה נכתבו ביוזמת העמותה ובשיתוף עם משרד החוץ 15 ספרי תנ"ך שלמים", מסביר עמוס רולניק, מייסד עמותת "עמק התנ"ך". הוא מציין כי העמותה לקחה על עצמה הקמת פארק ובו מוזיאון עם תצוגות אמנות וארכיאולוגיה בנושא התנ"ך, סביב מגוון רחב של פעילויות חינוכיות ותרבותיות - לצד כנסים בינלאומיים.