מהישיבה לשירות הלאומי

במנהלת לשירות האזרחי לאומי מבקשים לעודד את גיוסם של בני הישיבות הגבוהות אל מסגרות ההתנדבות האזרחיות. היתרון: שירות במקביל ללימודים

חדשות כיפה אורי פולק 16/01/11 00:00 יא בשבט התשעא

מהישיבה לשירות הלאומי
ששון תירם, צילום: ששון תירם

במנהלת השירות האזרחי לאומי מבקשים לעודד באחרונה את גיוסם של תלמידי הישיבות הגבוהות לשירות לאומי, זאת במסגרת תוכנית שאישרה המנהלת עם הממשלה, במסגרתה יצטרפו בחורי ישיבה ואברכים אל מסגרות השירות האזרחי.

מנכ"ל המנהלת, שר-שלום גרבי, ערך בשבוע שעבר ביקור ראשון בישיבת "מרכז הרב", במסגרתה הציע לראש הישיבה, הרב יעקב שפירא, את מסגרת ההתנדבות המיוחדת. גרבי הציג בפני הרב שפירא את האפשרויות השונות העומדות בפניהם של הבחורים להתנדב בשירות האזרחי, זאת במקביל להמשך הלימודים בישיבה. במסגרת ההתנדבות יוכלו הבחורים לשרת במשך ארבע שעות יומיות למשך שנתיים, כך שביתר הזמן יוכלו להמשיך את סדרי הלימוד הקבועים בבית המדרש.

גרבי מבהיר כי לא מדובר בחלופה לשירות צבאי. "אנו כמובן מעודדים את כל מי שיכול להתגייס לשירות הצבאי שיעשה זאת. יחד עם זאת, ברגע שבחור החליט שהוא רוצה להישאר בישיבה ללימוד ממושך, אנו מכבדים זאת ומציעים לו לבוא ולתרום למדינה בדרך אחרת", מסביר גרבי.

לדבריו, אין לו ספק כי "ההתנדבות בשירות האזרחי לתלמידים שתורתם אומנותם בישיבות הגבוהות תועיל רבות הן לתלמידים באופן אישי באפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות שייפתחו בפניהם לאחר השירות, הן לישיבות מהן יוצאים התלמידים והן לכלל המדינה והחברה".