לתלמידי יו"ש עדיין אין כיתות

האישורים הדחופים להקמת הכיתות הזמניות ביהודה ושומרון, מתעכבים. לכאלף תלמידים ביהודה ושומרון עדיין אין קורת גג

חדשות כיפה אורי פולק 05/08/10 00:00 כה באב התשע

לתלמידי יו"ש עדיין אין כיתות
stuartpilbrow-cc-by-sa, צילום: stuartpilbrow-cc-by-sa

למרות האישור העקרוני, שניתן בשבוע שעבר על-ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, משרד המשפטים ממשיך לעכב את מתן האישורים למבני החינוך הזמניים ביהודה ושומרון, המהווים פתרון זמני ודחוף לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

כ-1,000 תלמידים בגילאי גיל חינוך חובה המתגוררים ולומדים ברחבי יהודה ושומרון, עומדים להתחיל את שנת הלימודים הקרובה ללא קורת גג לראשם, זאת בשל עיכובים חוזרים ונשנים מצד משרדי הממשלה השונים להיערכות לפתיחת שנת הלימודים ביהודה ושומרון. גורם פוליטי המעורב בסוגיית האישורים אמר לכיפה כי המעורבים במתן האישורים מתחמקים מפתרון הבעיה, זאת בשל העובדה כי היא כרוכה באישורם של היתרי בנייה זמניים תחת תקופת ההקפאה, כמו גם בשל שיקולים פוליטיים.

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, פנה למשרד המשפטים במטרה להורות למשרד ליישם את החלטתו הקודמת ולאשר את הקמתם של המבנים בדחיפות. אורלב הביע אכזבה מהתפנית השלילית והחדה בעמדת המשרד, הפוגעת באפשרותם של ילדי יהודה ושומרון ללמוד בתנאים הזהים לתנאים המקבלים בני גילם ברחבי מדינת ישראל.

גם ארגון זכויות האדם ביש"ע הגיב בזעם על ההחלטה. בארגון קוראים לשר המשפטים, יעקב נאמן, "לנקות את האורוות בפרקליטות, ולהעביר מיד מתפקידו את עו"ד מייק בלס (המשנה ליועץ המשפטי לממשלה - א.פ), שעוינותו למתנחלים אינה יודעת גבול, ואינה נעצרת על סף כיתות בי"ס וגני ילדים".

לדברי הארגון, "אפילו אהוד ברק אישר את העיקרון של כיתה-לכל-ילד גם ביו"ש" וכי "באם ילדי ישראל תושבי יו"ש לא יקבלו קורת גג לראשם עם פתיחת שנת הלימודים, ירשם בכך שיא חדש של הפקידות הבכירה השמאלנית במשרד המשפטים, לנהל את המדינה במקום נבחרי הציבור".

עו"ד מייק בלאס מסר בתגובה למכתבו של ח"כ אורלב כי הוא "מודע היטב לצרכים ובשל כך תתקיים ביום ראשון הקרוב פגישה בין משרד המשפטים ומשרד החינוך, על מנת לעשות מאמץ ולתת פתרונות שיאפשרו מתן האישורים בהקדם".