כללים למתארס המתלבט

רגע לפני שאתה מחליט להתארס, הרב שרלו מציע מספר כללים להבין האם ההחלטה להתארס ולהתחתן נכונה.

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/04/10 00:00 יב באייר התשע

כללים למתארס המתלבט
.ygor-cc-by, צילום: .ygor-cc-by

הכללים שלהלן נכתבו מנקודת מבטו הסובייקטיבית של הכותב ועל הקורא לקחת רק מה שנראה נכון בעיניו.


א. אל תבנה שום דבר על כך שאחר החתונה זה יעבור. דברים אינם עוברים אוטומטית. הדרך הנכונה לחשוב על הסוגיה היא שאחרי החתונה יהיה אפשר עוד ועוד לעבוד על כך, ואם אתה טיפוס שמוכן לעבודה קשה, ומבין שחתונה אינה סיום תהליך אלא פתיחתו - זה טוב מאוד. לעומת זאת, אם אתה מצפה שהכל יהיה מוכן וגמור בחתונה, ומכאן ואילך הכל יזרום - כנראה שאינך בשל לחתונה כלל, לא עם ארוסתך ולא עם אף אחת אחרת.


האם אתה מוכן למסע המרתק? (צילום: mrhayata-cc-by-sa)


ב. לפיכך, לפני שאתה מחליט על היחסים בינך ובינה היפגש קודם עם עצמך. ברר עם עצמך האם החלום על הנסיכה על הסוס הלבן הוא התבנית היחידה שאתה רואה בה נישואין, וכיוון שהדבר אינו מתקיים כרגע ביניכם, ואפשר שלא יתקיים לעולם, אתה שובר את הכלים, או שאתה אדם שמבין כי מדובר בתהליך מתמיד של בניה והתקרבות, ואתה מוכן ומזומן למסע המרתק הזה שבין בני הזוג. אם אתה שייך לקבוצה הראשונה נראה כי אתה יוצר לעצמך טרגדיה, ואולי לא נכון להתחתן במצב כזה, ואילו אם אתה שייך לקבוצה השניה נראה יותר כי על הבסיס הזה מתחתנים - ועובדים.


ג. ארוסתך אינה יכולה לחיות לצדך כאשר אתה משדר לה כל הזמן את ספיקותיך. יכול אפילו להיות שהיא תשבור את האירוסין ביניכם על בסיס זה. אתה חייב להחליט, ובאופן חד וחותך. אם החלטת לאתגר את עצמכם בבניית הקשר - אתה צריך לראות את עצמך מרגע זה כנשוי, ולא לסחוב אותה כל הזמן כתלויה ועומדת; אם החלטת לכיוון ההפוך - אל תמשוך.


ד. קיצורו של דבר: אם הציפייה שלך היא לשמחה מנקודת החתונה - לא זה מה שאתה מוצא; לעומת זאת, אם אתה יודע לשמוח מעצם קיומו של תהליך ההולך וקושר ביניכם, לכו ובנו ביחד את ביתכם על הבסיס הזה, התפללו תפילת הדרך, הסירו את הספיקות מתוככם, והתמכרו לחוויה העמוקה של ההתקשרות, שמתחילה במקום בו אתה נמצא עכשיו ומתקרבת יותר ויותר, ויגעת ומצאת - תאמן.


המאמר מתפרסם באתר ישיבת פתח תקוה