הכירו את מורת המאה: ענת פנחס

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 25/11/18 15:43 יז בכסלו התשעט

הכירו את מורת המאה: ענת פנחס
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מחנכת, מורה ורכזת תחום הדעת מתמטיקה וסגנית מנהלת
שם המוסד: בית הספר חמ״ד נווה מיכאל, פרדס חנה
מחוז: חיפה

היוזמה: הוראת המתמטיקה באופן חדשני ומתוך אמונה – מפתח להצלחה

ענת מורה בעלת ותק של 35שנה, בהן שימשה במגוון תפקידים. היום היא מחנכת, מורה ורכזת תחום הדעת מתמטיקה, ונוסף על תפקידיה אלה היא משמשת סגנית מנהלת בהתנדבות ובלי תמורה. ענת היא דמות מפתח ומורה מובילה בבית הספר, מחנכת מוערכת בעלת יחסי אנוש מצוינים. בתפקידיה בבית ספר שבכפר הילדים נווה מיכאל – המאכלס תלמידים בסיכון – ענת מצטיינת ביכולת לגלות גמישות מרבית, והיא מיטיבה לעשות זאת באופן מופלא. היא קשובה לצורכי המורות מחד ולצורכי המערכת מאידך, וברגישות הייחודית לה היא מנהלת את המשימות המוטלות עליה תוך השקעה במגוון התפקידים שבהם היא משמשת.

ענת היא דמות ערכית, מחנכת בלב ובנפש לאמונה ולערכים. בהוראתה ובפועלה היא מדגישה את חשיבותה של התפילה ואת מרכזיותן של המידות הטובות ואהבת ה׳. על אף הוותק הרב שלה, היא מתאפיינת בחיונית, יצירתיות, התחדשות והעזה בכל שנה מחדש. כך היא הפכה למורה משמעותית, מורה לחיים, הנושאת את המוטיב החינוכי – להאיר את חיי הילדים.

ענת קשובה לצורכי המורות והמערכת כולה. היא מובילה ביד רמה את מקצוע המתמטיקה בבית הספרוחותרת לשיפור ההישגים בתחום. היא המורה הראשונה שלימדה מתוך ספר מקוון, והיא מאתגרת את תלמידיה במשימות דיגיטליות שונות. שיעוריה בנויים על פי רציונל הלמידה המשמעותית תוך יצירת חוויית הצלחה אצל כל תלמיד. היא נעזרת בדרכי הוראה מגוונות ומעצימה את התלמידים, בייחוד תלמידים בעלי רמות הישג נמוכות יחסית. היא נוסכת בהם ביטחון עצמי, אחריות אישית ואמונה ביכולתם להצליח.
ענת יודעת לתת את המענה המתאים לכל ילד תוך הצבת גבולות ברורים, בד בבד עם גילוי רגישות ואמפתיה. היא קשובה לכל תלמיד, ובדרכה המיוחדת מצליחה להוביל אותו להישגים – כל אחד לפי יכולתו. היא מגלה גמישות והתחשבות ומקפידה תמיד לשמור על כבוד כל תלמיד.

ענת עברה בחייה האישיים כמה אירועים קשים וטרגדיות לא פשוטות. חרף זאת היא בחרה בחיים ושבה ללמד במהירות האפשרית, מתוך תפיסת השליחות בעבודתה עם הילדים. בעיניה, הקניית השכלה נאותה – בייחוד לתלמידים בסיכון – היא מפתח לחיים מלאים, והאמונה היא כלי להתמודדות עם הקשיים. היא עושה כל שביכולתה להעצים את תלמידיה דרך חוויית לימוד המתמטיקה ומקצועות היהדות.

השפעת היוזמה

  • קידום “חזון החמ״ד מחולל מציאות״ על ידי פיתוח זהות ציונית דתית בקרב התלמידים וחינוך לאמונה.
  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר על ידי יצירת אווירה של למידה ומוטיבציה גבוהה, בלי לוותר על שום ילד.
  • קידום “ללמוד וללמד״ בהשבחה מתמדת של לימודי המתמטיקה על ידי הוראה משמעותית ברוח “לב לדעת״ ובקידום הישגי המיצ״ב.
  • קידום “לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ בהכלת כל ילד המגיע לבית החינוך ובהבעת אמון ביכולתם של תלמידים בסיכון להצליח ולהגיע רחוק.

על זאת ועל היותה מורה מובילה ומנהיגת חינוך, על אהבת המקצוע, חדוות הלמידה ואהבת הילדים, על רגישותה לכל אדם ועל השפעתה הברוכה על מורים ותלמידים כאחד, על מקצועיותה בתחום הוראת המתמטיקה ועל שותפות מלאה בקידום בית החינוך, מצאנו את הגב׳ ענת פנחס ראויה לקבל את התואר “מורת המאה״ ה׳תשע״ח

מדינת ישראל בשבילי היא: המורשת של הבית והמשפחה החיים בה על פי ערכי התורה, תוך כבוד והערכה אל האחר שבינינו.