היומן העברי הנשי הראשון

בלי נינט ובלי יהודה לוי, יומן חדש פונה לקהל הנשים, הכוכבת: הרבנית ימימה מזרחי

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 09/08/09 00:00 יט באב התשסט

היומן העברי הנשי הראשון

גלית שריר, בחורה חוזרת בתשובה ותלמידה של הרבנית ימימה, חלמה שיהיה לה, ולנשים נוספות, יומן שנתי שמכיל חיזוקים וטיפים, תובנות ורעיונות המדברים אל האישה, מעודדים, מאירים ומלווים אותה במהלך השנה כולה. חיזוקים אותם לא יכלה למצוא בחיי היום יום שלה. הרצון הוליד פגישה עם רונית טימסית, מרצה ומאמנת עסקית שגם היא תלמידה של הרבנית ימימה. לתוכנית שהחלה להתרקם הצטרפו גם יקרת פרידמן, העורכת של שיעורי פרשת השבוע של הרבנית, ונינט הלל, מעצבת גרפית, אשר החלה לעצב את היומן באהבה גדולה.


"מאוד מאוד אהבתי את הרעיון" מספרת המעצבת הגרפית, נינט הלל. "זה היה כבוד גדול בשבילי להצטרף לפרויקט כזה". התוצאה, שלא איחרה לבוא ,הייתה יומן עברי נשי ראשון שנראה הרבה יותר מיומן. היומן מכיל מדרשים וסיפורים, רעיונות מקוריים לפרשת השבוע, ומעוצב לפי "מנדלות" עיצוב מעגלי המותאם לחודשי השנה השונים. "כל מי שראה את היומן-מיד התאהב בו" אומרת הלל. "היומן מדהים, התכנים שבו קולחים והם לא בשמיים, הכתיבה בעיני ממש מיוחדת-פשוטה ולא מאיימת".


(מתוך היומן החדש)



היומן מותאם לנשים דתיות וחילוניות. הקורא הגברי יוכל אולי להתחבר לכמה רעיונות אך בגדול הפרויקט הוא על טהרת המין הנשי. "למה יומן של נשים? כי נשים מתחברות יותר לזמן, ומחזיקות יומנים" מסבירה נינט הלל. "מלבד זאת אנחנו נשים ואוהבות ליצור ולעשות עבור נשים. הרבנית ימימה מזרחי עזרה לנו בכך כי היא כותבת מנקודת מבט נשית ומחברת את זה לאקטואליה של ימינו, זה ממש לא סתם עוד פרשת שבוע".


יוצרות היומן מתמודדות עם החידוש שביציאה לשוק אך מעיזות לחלום קדימה לטווח ארוך. "השאיפה שלי שזה יומן שייצא לאור כל שנה. זו השקעה כספית לא מעטה אבל בעז"ה זה החלום. כולי תפילה שיצליח". מספרת נינט הלל. יוצרות היומן רואות ביומן כאמצעי לקירוב לבבות, וקירוב נשים ליהדות. "אני מרגישה שאני חלק ממשהו מדהים" אומרת בהתרגשות הלל. "אני גאה להגיד את זה ולומר שאני מרגישה שבאמת עשיתי משהו. הרעיון הוא באמת לזכות את הרבים רק לטוב".