ביהמ"ש: ראש מועצת יסוד המעלה מעוניין במקום נקי מחובשי כיפה

בית משפט הקפיא צו סגירה שהוציא משרד החינוך לבית הספר דתי, תוך ביקורת נוקבת נגד ראש המועצה "זה נראה רע מאוד". בדיון הוצג מכתב בו ראש המועצה כתב כי הוא יפעל לסגירת מוסדות דתיים ביישוב. חודש באיחור יתחילו בביה"ס את שנת הלימודים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/10/15 16:31 כג בתשרי התשעו

ביהמ"ש: ראש מועצת יסוד המעלה מעוניין במקום נקי מחובשי כיפה
ועד הורי יסוד המעלה, צילום: ועד הורי יסוד המעלה

מחר בבוקר (ד'), חודש ושבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים, יחלו כ- 30 תלמידות בית הספר הדתי ביסוד המעלה את שנת הלימודים.

בסוף חודש אוגוסט הודיעה מנכ"לית משרד החינוך על כניסתו לתוקף של צו סגירה שהוצא לבית הספר בעקבות דחיית בקשת הרישוי שהוגשה לצורך הפעלת בית הספר. עו"ד יעל טישלר, המייצגת את החברה המפעילה את מוסד החינוך, ערערה על ההחלטה בפני בית המשפט לעניינים מינהלים בירושלים. במסגרת הערעור נטען כי ראש המועצה המקומית אילן אור מתנגד לפעילות בית ספר דתי הפועל במקום מזה כשלוש שנים והוביל לסגירתו תוך הטעיית משרד החינוך.

בפני השופטת נאווה בן אור הוצג מכתב שכתב ראש המועצה לפני כשנה ובו טען כי אין מקום למוסדות חינוך דתיים במושה יסוד המעלה. על פי הערעור ראש המועצה המקומית מתנגד לבית הספר הדתי משיקולים זרים, זאת מכיוון שלדעתו הם "חותרים תחת הצביון החילוני של היישוב". ראש המועצה הציג בפני הוועדה מצג לפיו קיימות במקום עבירות בנייה והוביל את מנכ"לית משרד החינוך להוציא לבית הספר צו סגירה.

"זה נראה רע מאוד" אמרה השופטת בן אור בדיון והוסיפה "זה לא ייאמן". היא תהתה על מכתבו של ראש המועצה וקבעה "לא ייתכן שבישראל 2015 יבקש ראש מועצה מקום נקי מחובשי כיפה". השופטת המליצה בפני משרד החינוך שלא לאכוף את צו הסגירה עד לדיון בנושא מבנה בית הספר במסגרת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

בית הספר פועל ביסוד המעלה מזה שלוש שנים והוא המשכו הטבעי של גן ילדים הפועל כבר 11 שנים. ראש המועצה המקומית הקודם אשר אוחנה תמך בפעילות בית הספר, מפקחי משרד החינוך שביקרו בו במהלך השנים התרשמו ממנו לטובה וביטאו זאת בדוחות שכתבו.

עו"ד יעל טישלר הביעה סיפוק רב מן ההחלטה. "הצלחנו להוכיח לבית המשפט באופן חד וברור כי שיקולים פסולים עומדים מאחורי החלטתו של ראש המועצה ולא שיקולים מקצועיים כפי שניסה להציג. טוב להיווכח כי בית המשפט בחר שלא לעצום את עיניו מול ראיות אלה ואפשר לתלמידות לממש את זכותן לחינוך דתי ברוח חב"ד, כפי שהוריהם מבקשים עבורן".