אמונה וקולך ישתפו פעולה

למרות המחלוקות החליטו שני ארגוני הנשים לשתף פעולה במטרה לקדם מטרות משותפות

חדשות כיפה גדעון דוקוב 12/05/09 00:00 יח באייר התשסט

אמונה וקולך ישתפו פעולה
צילום אילוסטרציה: אתר קולך, צילום: צילום אילוסטרציה: אתר קולך

שיתוף פעולה נדיר בין ארגון "קולך" ותנועת "אמונה". שני הגופים הללו, שבדרך-כלל ישנן לא מעט מחלוקות ביניהם, הבינו לאחרונה כי רב המשותף על השונה, והתחילו לשתף פעולה במספר תוכניות, כאשר שיתוף הפעולה החל בתוכנית חדשה שיצאה לדרך בימים אלו ועוסקת בפיתוח מנהיגות נשים.

התוכנית שנחשבת למאוד יוקרתית בעיני בני הארגונים עוסקת בפיתוח מנהיגות נשים בשיטת המנטורינג.

לתוכנית, המנוהלת ע"י טאובה חמיטובסקי, התקבלו לאחר תהליך מיון מדוקדק כעשרים נשים אשר הוכיחו יכולת אישית גבוהה ומחויבות לקידום שוויון הזדמנויות לנשים.

התוכנית כוללת מפגשים קבוצתיים חודשיים שעתידים להקנות למשתתפות כלי מנהיגות שישמשו אותן בהמשך, במטרה שיובילו פרויקטים בנושא קידום מעמדן ורווחתן של נשים בישראל.

אמונה כאחות הבכירה

"זו תוכנית שבאה להפגיש נשים עם יכולת מנהיגות שמעוניינות לבצע פרויקט עבור נשים אחרות בתחום של קידום מעמד האישה, רווחה וצדק חברתי", מסבירה דינה פלדמן, מנכ"לית "קולך". "מודל העבודה הוא מודל שפותח בקולך בשיתוף גורמים אחרים על פי שיטת המנטורינג, כך שמלבד מפגשים של העשרה והדרכה, לכל אחת מהמשתתפות מוצמדת מנטורית - אישה שיש לה ניסיון במנהיגות, המלווה את המשתתפת במהלך התכנון של הפרויקט ולפעמים אפילו מעבר לזה".

"השיתוף פעולה בין קולך לאמונה הוא משהו שמאוד משמח אותנו, זה צעד ממש טבעי ומתבקש. אמונה מבחינות רבות היא אחותנו הבכירה, וכל העבודה החשובה שהיא עושה, יחד עם הפריסה הרחבה שלהם ומערך התשתיות יוצר מצב שפשוט מתבקש שארגון כמו שלנו יתחבר לזה ונשלים אחת את השנייה.

"אני מוכרחה לומר שגם בתכנון, וגם בביצוע ובהנחיה יש שיתוף פעולה יוצא מגרר הרגיל, בייננו לבין אמונה, וזה ממש מעורר שמחה ותקווה. אני עצמי נכחתי בפגישה הראשונה ופשוט יש הרגשה נהדרת, ואנחנו מתכננים לבצע פרויקטים נוספים יחד".

עוד תשמעו עליהן

"יש המון תחומים ששיתפנו ואנחנו משתפות פעולה", ממשיכה את הדברים ליאורה מינקה, יו"ר "אמונה". "יש הבדלים בין הארגונים אבל יש גם מטרות משותפות. הרעיון של ליצור פעילות של מנהיגות נשים במרחב החיים של הקהילה הדתית מעסיקה אותנו ואותן, והחלטנו שזה צריך להיעשות ביחד. הייחוד של השילוב בינינו הוא שקולך מבטאים את הקול ואמונה מבטאת את המעשיות, וביחד אפשר לגרום להעצמה נוספת של נשים".

על אילו פרויקטים מדובר?

"מדובר בפרויקטים ייחודיים לציבוריות הדתית - למשל מישהי שמעוניינת להפעיל פרויקט של חיזוק המשפחה מתוך הכרה בתופעה ההולכת וגוברת של גירושין. מישהי אחרת שיש לה עניין להיכנס לחיים הציבוריים והיא רוצה להשפיע באמצעות הפוליטיקה, מישהי שיש לה חלום להקים את הנושא של מחול לנשים - מקומות שבהן נשים יוכלו גם להופיע וגם לבטא כישרונות בתוך המסגרת ההלכתית ועוד".

את מאמינה שאנחנו עוד נשמע על עליהן?

"אין לי ספק. הנשים הללו הן בעלות עוצמות אישיות כל כך חזקות והמלוות שלהן הן מהשדרה הראשונה של המנהיגות בציבור הדתי הלאומי - יפה גיסר, חנה קהת, רחל קרן, אני עצמי, וכמובן רינה וסרמן סגניתי וטובה מקולך, שהן בעצם אלו שמרכזות את הפרויקט".