אינטרנט מסונן בבריטניה?

שר התקשורת הבריטי מקדם מהלך שידרוש מספקיות האינטרנט, כברירת מחדל, להציע אינטרנט "כשר". בישראל זה לא ממש הצליח

חדשות כיפה אורי פולק 20/12/10 00:00 יג בטבת התשעא

אינטרנט מסונן בבריטניה?
Ernst Vikne-cc-by-sa, צילום: Ernst Vikne-cc-by-sa

החקיקה הבאה אינה קשורה אל "משמרת החינוך והקודש" או אל הסיעות הדתיות בכנסת, אלא דווקא אל משרד התקשורת הבריטי, שהציע באחרונה לאסור על הזרמת תכנים פורנוגרפיים בספקיות האינטרנט במדינה, זאת כדי להגן על הילדים.

בהודעה שהעביר משרד התקשורת הבריטי באחרונה לספקיות האינטרנט הגדולות במדינה, דרש שר השר, אד וייזי, להיפגש בקרוב ולדון באפשרויות לניטור המידע המועבר על הבתים, זאת כדי לסנן אותו, לראשונה בתולדות המדינה, מתכנים בלתי הולמים. בכוונת המשרד לסנן את התכנים ברמת הספק, עוד קודם שהוא מגיע אל הבתים. על פי ההודעה, מי שיחליטו לוותר על הסינון יוכלו לעשות זאת, אך הסינון יוטמע כברירת מחדל עבור כלל הלקוחות.

יצויין כי בשלב זה מדובר בהצעה ידידותית בלבד של שר התקשורת הבריטי ולא בחקיקה, אך וייזי כבר מאיים על הספקיות, שאם לא ישתפו פעולה יפעל לקידום חקיקה שתכפה עליהן לעשות כן. "אני מקווה שהן יפעלו בשיתוף פעולה למען המטרה, אחרת נאלץ אנחנו לקדם חקיקה בנושא", אמר. איגוד ספקיות הגלישה בבריטניה הגיב לדבריו באומרו כי "מהלך שכזה קשה מאוד ליישום ודורש הוצאה כספית ניכרת לשם הוצאתו לפועל".

כזכור, לפני כחמש שנים הציע בכנסת ח"כ יעקב מרגי כי הגלישה לאתרי אינטרנט פורנוגרפיים תחייב זיהוי כגולש מבוגר. לדבריו "הצעת החוק באה ליצור מצב שבו האתרים האלה חסומים מלכתחילה ופתיחתם תתאפשר רק על ידי מפתח פיזי שיזהה את המשתמש". ההצעה לבסוף ירדה מסדר היום ונתקלה בהתנגדות רבתי בתקשורת הישראלית.