אולפנת 'תאיר' בבית אל צפויה להיסגר

לאור מצבה הכלכלי ובשל מספר קטן של נרשמות, ברשת 'נעם צביה' שוקלים לסגור את אולפנת 'תאיר' ולאחדה עם אולפנת 'כוכב יעקב'

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 11/11/15 18:03 כט בחשון התשעו

אולפנת 'תאיר' בבית אל צפויה להיסגר
תמונת אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר: פלאש 90, צילום: תמונת אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר: פלאש 90

ממכתב שהועבר להורי תלמידות באולפנת 'תאיר' בבית אל, והגיע לידי מערכת כיפה, עולה כי רשת 'צביה' ומשרד החינוך צפויים לסגור את האולפנה בבית אל ולהעביר את התלמידות לאולפנת 'כוכב יעקב'.

על פי המכתב עליו חתומה הרבנית טובה אליה, מנהלת המוסד, "החל משנת תשע"ז בנות תאיר ילמדו בכוכב יעקב ויתפקדו כאולפנה אזורית תחת רשת 'צביה'". באולפנת תאיר לומדות כיום כ-120 בנות מאזור בית אל, והיא הוקמה בשנת תשע"א. בעבר הייתה שייכת האולפנה לרשת מוסדות החינוך של בני עקיבא, אך בשנה האחרונה הוחלט להעבירה לרשת 'נעם צביה'.

תלמידת י"א באולפנה סיפרה ל'כיפה' על אכזבתה: "מדובר באולפנה קטנה ומשפחתית. בגלל זה משרד החינוך ורשת צביה החליטו לסגור אותה, כי הם חושבים שאין טעם להשקיע במקום קטן. לא מבינים שבכוונה בחרנו ללכת לכאן, חיפשנו מקום שבו נרגיש בבית. זה כאילו רוצים לקחת לנו את הבנית שלנו. אנחנו מרגישות כאילו הפכנו לבובות בידי המפקחים, בכל מקרה אנחנו לא מאמינות שבאמת נעבור מקום" סיפרה.

( המכתב שנשלח להורים)

מרשת החינוך 'נועם - צביה' נמסר בתגובה: " ימים ספורים טרם פתיחת שנת הלימודים נענתה הרשת לפניה דחופה ממשרד החינוך והמועצה המקומית לאמץ את אולפנת 'תאיר' המונה 100 תלמידות תחת חסותה. בשבועות האחרונים החלו ברשת יחד עם הרשויות בשיח פתוח בפיתוח תוכנית חומש עבור המוסד, תהליך שיתמשך על פני מספר שבועות אליו יצורף הנהלת האולפנה".

מהרשת ביקשו עוד להבהיר כי "האולפנה אינה בבעלותה של הרשת ואין בידיה להחליט על עתידה או סגירתה וכי ההחלטה נתונה בידי הרשויות. הרשת 'התבקשה' מהמועצה האיזורית בנימין והמועצה המקומית בית אל לנהל את האולפנה וכבר השנה נהנות התלמידות במקום תקציבית וחינוכית מהשתייכותם לרשת חינוך מובילה"