אסף ליברמן עוקץ את עיריית תל אביב: "שהחילונים יקדישו מאמץ"

העיתונאי אסף ליברמן הגיב למכתב של עיריית תל אביב בו טענה כי לא יאושרו השנה תפילות המוניות במרחב הציבורי בעיר. ליברמן שפחות התלהב כתב: "בסביבתי החילונית תל אביבית אין אהדה גדולה להדרת התפילות מהמרחב הציבורי בחגי תשרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/24 15:09 ב באב התשפד

אסף ליברמן עוקץ את עיריית תל אביב: "שהחילונים יקדישו מאמץ"
אסף ליברמן, צילום: Gili Yaari/Flash90

סערת המכתב של עיריית תל אביב: העיתונאי אסף ליברמן מגיב למכתב של עיריית תל אביב שנחשף אמש (ב'), ובו מצהירה העירייה כי לא תאשר קיומן של תפילות המוניות בשטחים ציבוריים בעיר. בציוץ ברשת X כתב ליברמן: "בסביבתי החילונית תל אביבית אין אהדה גדולה להדרת התפילות מהמרחב הציבורי בחגי תשרי" ליברמן הוסיף הצעה משלו: "כדאי שהחילונים יקדישו מאמץ לצקת תוכן קהילתי-חילוני לחגים במקום לסכל תפילות".

ארגון רבני צהר: "קוראים לעירייה לשנות את ההחלטתה"

גם בארגון רבני צהר הגיבו להחלטה וקראו לבטלה: "אנו קוראים לעיריית תל אביב ולעומד בראשה לשנות את החלטתם ביחס לתפילות יום הכיפורים". אדם נוסף שהגיב לפרסום המכתב הוא חיים גורן סגן ראש העיר ויו"ר סיעת "מאמינים" שהגיב בהסתייגות לטענות נגד העירייה: "העירייה לא רוצה ולא יכולה חוקית למנוע מאף אחד להתפלל איפה ומתי שהוא רוצה. ‏התייחסות העירייה היא רק לסגירת המרחב כמקום עבור קהילה או ארגון ספציפי באמצעות העמדת במות, שולחנות וכדומה".

כלל הבקשות לקיום תפילה אינן מאושרות יותר

כזכור, במכתב שהתפרסם, נכתב מטעם העירייה כי היא לא רואה מקום להמשיך בפעילות של העמדת כיכרות ציבוריים לתפילה, כמו שהיה נהוג בימי הקורונה בכיכר דיזנגוף וכלל הבקשות לקיום תפילה או התכנסות אינן מאושרות יותר. המכתב הגיע לאחר בקשה של תושבת העיר לבצע אירוע במרחב ציבורי. כך על פי דיווח של עמית סגל.