עם עוגה ושיר: ההפתעה המקורית של חברי הפרלמנט האירופי לראש מועצת שומרון

חברי הפרלמנט האירופי הפתיעו את ראש מועצת שומרון יוסי דגן, וחגגו לו יום הולדת עם עוגה בפתיחת כנס הקמת קבוצת העבודה למען השומרון. "יש לנו חברי אמת באירופה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/24 10:00 כ בתמוז התשפד

עם עוגה ושיר: ההפתעה המקורית של חברי הפרלמנט האירופי לראש מועצת שומרון
בניין הפרלמנט של האיחוד האירופי, צילום: shutterstock

ההפתעה של חברי הפרלמנט ליוסי דגן: בבניין הפרלמנט האירופי בבריסל, התקיים טקס רשמי, בו הוכרז על הקמת קבוצת עבודה משותפת למען יהודה ושומרון, בהשתתפות 15 חברי הפרלמנט האירופי, והקבוצה צפויה לגדול ולהיות חזקה משמעותית לאור הגדלת כוחו של הימין בבחירות האחרונות לפרלמנט.

ראש מועצת שומרון שיזם את הקמת הקבוצה יחד עם חברי הפרלמנט הגדיר איתם יחד, ע"י הקבוצה תפעל בשותפות מלאה למתן גיבוי ליהודה ושומרון נגד החרמות ונגד מדיניות ההטייה כנגד מדינת ישראל ויו"ש, ומול מימון הטרור של הרשות הפלסטינית ובעד חיזוק הבניה בשומרון.

יוסי דגן הודה על המחווה

יוסי דגן הודה על המחווה צילום: דוברות

דגן התרגש והודה על המחווה

רגע לפני טקס ההשקה של קבוצת העבודה, חברי הפרלמנט גילו שזה הוא גם יום ההולדת הלועזי של יוסי דגן, יוזם הקמת הקבוצה, והחליטו להפתיע אותו עם עוגה וחגגו לו יום הולדת. דגן שהתרגש מהמחווה הודה למארחיו.

הרקע להקמת קבוצת העבודה המשותפת למען יהודה ושומרון בפרלמנט האירופי הן ההתפתחויות הבינלאומיות האחרונות, הכוללות את החלטת בית הדין בהאג, פרישת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ההחלטות של מדינות רבות להטיל סנקציות על אישים וארגונים בהתיישבות ובכירים בממשלת ישראל, וכןח תוצאות הבחירות האחרונות לפרלמנט האירופי שבהן התחזק הימין באירופה.

יוסי דגן: "חברי אמת באירופה"

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, אמר בכנס הקמת קבוצת העבודה: "יש לנו חברי אמת באירופה. התרגשתי מאוד מהמחווה הזו והמעמד הזה, במיוחד לאור התמיכה הרבה שאנו מקבלים מחברי הפרלמנט האירופי. עכשיו נתחיל לעבוד יחד, ובעזרת ה’ גם לנצח יחד למען כולנו".

חברי הפרלמנט האירופי קיבלו את הדברים וחיזקו את ראש מועצת שומרון. חברת הפרלמנט סוזנה סקרדי אמרה בהתייחס להאג: "ההחלטה בהאג היא החלטה פוליטית, ואנחנו אתכם, חייבים להאבק נגד זה כי אנחנו חייבים להלחם למען הצדק למען החירות שלנו"