בתו של יהונתן גפן מסבירה מדוע לבשה חולצה פוליטית בהלוויה של אביה

היוצרת והשחקנית לא מתעלמת מהקריאות נגד החולצה עם הכיתוב "אין דמוקרטיה עם כיבוש", איתה הגיעה ללוויית אביה יהונתן: "כל המקומות כשרים למחאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 08:56 ב באייר התשפג

בתו של יהונתן גפן מסבירה מדוע לבשה חולצה פוליטית בהלוויה של אביה
שירה גפן בהלוויה , צילום: Shir Torem/Flash90

יהונתן גפן - משורר, סופר, סאטיריקן ועיתונאי נטמן ביום שישי בבית העלמין בנהלל. מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה, וביניהם גם בני משפחתו. ילדיו של יהונתן ספדו גם הם, אבל שירה היתה זו שמשכה את עיקר תשומת הלב בעקבות החולצה שלבשה, חולצה עם הכיתוב: "אין דמוקרטיה עם כיבוש". הבוקר (א') הסבירה שירה מדוע בחרה להגיע להלוויית אביה עם חולצה פוליטית. 

שירה ואביב גפן בבית הקברות בנהלל |

שירה ואביב גפן בבית הקברות בנהלל | צילום: Shir Torem/Flash90

"כל המקומות כשרים למחאה"

"סורי שהרסתי לכמה את ההלוויה של אבא שלי", פתחה וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה. "סליחה על ה'אצבע בעין' של אלה שציפו להלוויה ממלכתית מרגשת ומאלחשת, ונהרסה להם החוויה בגלל חולצה עם המילה השערוריתית - כיבוש. המאוכזבים כותבים שבבתי קברות עלינו 'לשים בצד' עניינים פוליטיים".

לאחר הפתיחה, הסבירה היוצרת והשחקנית: "אז זהו, שבצדדים כבר היינו, לא רואים משם, קל להתעלם ולהדחיק, וכשהאדמה בוערת אין יותר צדדים, כל המקומות כשרים למחאה, על אחת כמה וכמה בתי הקברות שמלאים בין השאר בקורבנות הסכסוך האינסופי".

לסיכום כתבה, שנהגה על פי דרכו של אביה שנפטר: "הגיע הזמן להנכיח את מה שרוצים שנשכח, היכן שרק אפשר. זו היתה דרכו של אבי ואעשה ככל שביכולתי להמשיכו".