השאלון מחנכת הפנימייה באולפנת כפר פינס הוציאה שיר חדש: "החלום הזה הגיוני ושייך אלי"

הזמרת והיוצרת הדתייה חוגגת סינגל מקורי חדש ומספרת על העבודה הראשונה, איך היא מצליחה לשלב קריירה מוזיקלית במקביל לעשייה בתחום ההוראה, וגם, על הפדיחה בהופעה עם הרבנית ימימה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/10/22 15:38 ז בתשרי התשפג

מחנכת הפנימייה באולפנת כפר פינס הוציאה שיר חדש: "החלום הזה הגיוני ושייך אלי"
חני אסולין, צילום: דינה דלבן והב

הכירו את חני אסולין, בת 33, אם לארבעה מכפר פינס. היא זמרת יוצרת, ומופיעה מול קהלי נשים בכל הגילאים. במקביל עוסקת גם בחינוך בלתי פורמלי באולפנת כפר פינס, הפקת הצגות, ומשחק בסרטים ופרסומות. סינגל הבכורה המקורי שלה, "הים בעצמו", יצא לאור בימים אלו, אותו היא כתבה והלחינה בעצמה. "מוזיקה תמיד הייתה שם, וזה תמיד היה חלום שלי, אבל בגדר חלום. אחרי השירות הלאומי הגעתי לאודישן ללהקה מאד חזקה אז, שחיפשה זמרת, ומתוך המון זמרות עליתי שלב, וזו היתה הפעם הראשונה שהבנתי שיש מצב שהחלום הזה הוא הגיוני ושייך אלי" .

מתי התקבלת לעבודה בפעם הראשונה?

אני חושבת שאחרי הלימודים הגבוהים, בגיל 22, להדרכה בארגון "מעגלים". קיבלתי שם 2 קבוצות של בנות במקיף באשדוד. חוויה בלתי נשכחת.

פריט חובה שיש לך בארון?

תמיד יהיה לי כמה וכמה פריטים מג'ינס, ובגדי ספורט איכותיים.

מה הטעות ראשונה שעשית בתחום?

אני פחות מסתכלת על דברים שהיו כטעויות, כל אחד מהדברים הפחות נכונים שעשיתי ממש הובילו אותי למקום שלי היום אז אין לי טעות איומה בהיסטוריה. זכורה לי סיטואציה שאפשר למתג אותה בתור פאדיחה. עשינו מופע חימום לשיחה של הרבנית ימימה, לאמהות בבית ספר יסודי. התחלתי לנגן משהו, שהיה לי רק את האקורדים שלו מולי, ופתאום קלטתי שיש לי בלאק אאוט על המילים. עצרתי, ושאלתי את הנגנית שהיתה איתי מה המילים של ההתחלה, ומשם הכל זרם. טעות מצחיקה סך הכל, שלימדה אותי כמה דברים חשובים.

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

שאלה מורכבת לענות עליה בכזה פורום. אני אוהבת את מי שגדלתי להיות, ושגדלתי לאהוב את עצמי ודברים שבי על כל גווניי. את זה אני אוהבת.

איך נראה יום העבודה שלך?

תלוי מה יש בו. אם זה יום של הופעה אז מן הסתם תהיה התארגנות תוך כדי התרגשות, איפור וכאלה, נסיעה, הופעה, נסיעה חזור עם ים אדרנלין והרפיה. ביום עם מופע בבוקר הרצף הזה יכול להתחיל ב05:00 בבוקר. אם יש הופעת לילה אז זה יכול להיגמר גם בלילה לבן. 

אם אין לי הופעה באותו היום אז מן הסתם בעבודה הנוספת שלי באולפנת כפר פינס, ששם אני עוסקת בחינוך בלתי פורמלי שזה חלום ואהבה גדולה שלי.

איך נקראת הקבוצה שלך עם עצמך בוואטסאפ?

אני ועצמי.

בתור זמרת דתייה, איך את מצליחה לייצר קשר עם הקהל?

מעניין, אני חושבת שאין הבדל בזה בין זמרת דתיה ללא דתיה בעניין הזה. הקשר עם הקהל זה משהו שנבנה. מהופעה להופעה יש אינטראקציות חדשות, מפגשים מרגשים במהלך ההופעה והרבה פעמים סמולטוקים אחריה, וכאלה שנשארות לעקוב ונשארות חלק מהמסע הזה ביחד איתי. היום בעידן המדיה והרשתות החברתיות, זה פשוט וקל אם כי יש צד שמרוב עומס והצפה של כולם ברשת, זה באמת לא ברור מאליו שיש קהל שנאסף ובוחר ללוות את המסע שלי.
 
מה היא יצירה מושלמת עבורך?

אני חושבת שכל יצירה שהגיע מהמקום הנכון והביעה משהו מהלב, היא יצירה מושלמת. אולי מושלמת זה לא המילה, אלא- שלמה וראויה. אם נדבר על יצירה מושלמת, שם אני כבר יותר ביקורתית, ובעיקר יהיה לי חשוב שכל המרכיבים של היצירה ידברו את אותה שפה. בשיר "הים בעצמו" אחד הדברים שהכי היו לי חשוב להתעכב עליו, זה שכל המעטפת של השיר ברמת ההפקה תביע בדיוק את מה שהמילים שכתבתי באו לומר, כדי להביע במדוייק את המקום הזה בלב שלי. אגלה בסוד אפילו שעד שהגיע טייק השירה שנתן בדיוק את הבעיטה האמיצה אבל עדיין רכה, שאותה חיפשתי, לא שחררנו את זה.