נשיא גיאורגיה לשעבר תוקף את יועץ התקשורת:"יהודי רודף בצע"

האנטישמיות בבחירות לנשיאות גיאורגיה: משה קלוגהפט , יועץ תקשורת ישראלי, מייעץ למתמודדת לנשיאות גיאורגיה, הותקף על ידי הנשיא לשעבר שטען כי הוא "יהודי רודף בצע". הנשיא לשעבר נאלץ להתנצל על הדברים וטען "אני מכבד את העם היהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/18 13:53 יט בכסלו התשעט

נשיא גיאורגיה לשעבר תוקף את יועץ התקשורת:"יהודי רודף בצע"
קלוגהפט, צילום: יחצ

משה קלוגהפט נמצא בעין הסעה במערכת הבחירות הגיאורגית כאשר הנשיא הגיאורגי לשעבר, מיכאיל סאקשווילי כינה את יועץ התקשורת יהודי מלוכלך. 

המתמודדת לנשיאות מטעם מפלגת השלטון, סלומה זורבישווילי, הגיעה בקושי רב לסיבוב השני, שכרה את שירותיו של יועץ התקשורת המוכר. קלוגהפט שינה את הקו הפרסומי בו נקטה המתמודדת והורה לה לתקוף את המתחרה בצורה אגרסיבית והאשימה אותו, בהראותו של קלוגהפט בשחיתות וסתימת פיות. 

שינוי העמדות הוביל לנסיקתה של  זורבישווילי בסקרים ושיפר מאוד את מצבה בקרב הבוחרים. השינוי הבעיר את חמתו של הנשיא לשעבר. בראיון לטלוויזיה אמר סאקשווילי כי המתמודדת מתחזקת לצידה "יועץ יהודי רודף בצע" וכך השתמש בסיטגמה האנטישמית הידועה על רדיפת הבצע של יהודים. 

דבריו של הנשיא היוצר עוררו את חמתם של אנשי מפלגת השלטון שדרשו שיתנצל על דבריו הפוגעניים. יו"ר הפרלמנט יצא להגנתו של קלוגהפט "הוא לא היה מעז לדבר כך על רוסי שהיה מגיע לגיאורגיה". גם בקהילה היהודית יצאו להגנת יועץ התקשורת ופרסם מכתב חמור: "אנו זועמים ומגנים את ההצרה האנטישמית"

העימות הפך להיות הנושא המרכזי של הבחירות בסופו נאלץ סאקשווילי להתנצל והסביר "אני מכבד את העם היהודי" קלוגהפט שידוע כיועץ תקשורת לוחמני שעזר לבכירים ישראליים בעבר במערכות בחירות קודמות טען כי ההתקפה לא תרתיע אותו