לא תאמינו שזה לא מטוגן: מתכון לשניצל אפוי בתנור שיגרום לכם לשכוח מהמחבת

שכחו מכל מה שידעתם על טיגון שניצלים והכירו את המתכון שישנה את חיי המטבח שלכם לנצח. בדקנו ואפשר להכין שניצל פריך, עסיסי שגם בריא יותר בתנור

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/24 14:59 כ בתמוז התשפד

לא תאמינו שזה לא מטוגן: מתכון לשניצל אפוי בתנור שיגרום לכם לשכוח מהמחבת
שניצל בתנור, צילום: Radu Sebastian,Shutterstock

ריח השניצלים הטריים ממלא את ביתנו בכל יום שישי, אם זה נשמע פסטורלי זה לא. בכל סופ"ש המטבח שלנו הופך לזירת קרב, כשטיפות שמן ניתזות על הכיריים ופירורי לחם מתפזרים על השיש כמו שלג דקיק. ערימות הכלים הולכות ומצטברות, ואנחנו מנסים לשמור על הסדר בתוך הכאוס הזה שנקרא הכנות לשבת.

שניצל מושלם לא רק במחבת

במשך שנים רבות, השניצל המטוגן היה הכוכב של יום שישי, כשהילדים היו מנשנשים אותו עוד לפני שהספיק להגיע לקופסת האחסון. לאט לאט טרנד הבריאות הגיע גם אלינו והתחלנו להפחיד בטיגונים ואת השניצל האהוב החליף עוף בגריל. עד ששבת אחת התארחנו אצל חברים והילדים התלהבו מהשניצלים וביקשנו מתכון - כן, הוא היה כזה שמכינים בתנור, גם אנחנו לא האמנו. מאז חזרו השניצלים לביתנו, ואת ייסורי המצפון השארנו בחוץ.

הסוד לשניצלים בתנור טמון בטכניקה, המשלבת בין הכנה מדויקת של הבשר, ציפוי מושלם ואפייה בטמפרטורה הנכונה. התוצאה? שניצל פריך מבחוץ ועסיסי מבפנים, שיגרום לכם לתהות איך הסתדרתם בלעדיו עד היום.

שניצל בחלה, מעין עולם הבא

שניצל בחלה, מעין עולם הבא צילום: hadasit,Shutterstock

שניצל בתנור - איך מכינים?

כדי להגיע לשניצל האפוי המושלם, עלינו להבין כמה עקרונות בסיסיים. ראשית, בחירת הבשר היא קריטית. חזה עוף או שניצל מפרגית הם אפשרויות מצוינות, אך הסוד טמון בדפיקה עדינה של הבשר לעובי אחיד. זה מבטיח אפייה שווה ומרקם מושלם. אחרת יצאו לכם חלקים יבשים ממש וחלקים לא מבושלים.

שנית, הציפוי הוא המפתח לפריכות. כדאי לשלב פירורי לחם עם תבלינים כמו פפריקה, שום גרוס ופלפל שחור. הוספת מעט שמן זית לתערובת הפירורים תסייע ביצירת צבע זהוב מושלם.

לבסוף, הטמפרטורה והזמן הם קריטיים. אפייה בחום גבוה של 200 מעלות למשך כ-20 דקות, עם הפיכה באמצע, תתן לכם שניצל פריך. למשקיעים (או לפלצנים) שווה להניח את השניצלים על רשת אפייה מעל תבנית, כדי לאפשר לאוויר החם לזרום מכל הכיוונים.

שלבי ההכנה המדויקים לשניצל האפוי המושלם

1. הכנת הבשר: פורסים את חזה העוף לפרוסות בעובי של כ-1 ס"מ. מניחים כל פרוסה בין שני ניירות אפייה ודופקים בעדינות עם פטיש שניצלים עד לעובי של כחצי ס"מ.

2. תיבול הבשר: מתבלים את פרוסות העוף במלח, פלפל שחור ומעט אבקת שום. מניחים בצד למשך כ-15 דקות לספיגת התיבול.

3. הכנת הציפוי: בקערה אחת מערבבים קמח עם מעט מלח. בקערה שנייה טורפים ביצים עם כף מים. בקערה שלישית מערבבים פירורי לחם עם תבלינים לבחירתכם (למשל, פפריקה, אורגנו, שום גרוס) ומוסיפים כף שמן זית (אם אתם ממהרים ותרו על השלב של הקמח).

4. ציפוי השניצל: טובלים כל פרוסת עוף בקמח, מנערים את העודפים, טובלים בביצה ולבסוף מצפים היטב בתערובת פירורי הלחם.

5. סידור לאפייה: שופכים שמן על תבנית האפיה ומניחים את השניצלים המצופים עליהם ונותנים ריסוס נוסף של שמן מעל השניצלים (או אם אתם פלצנים הניחו אותם על רשת אפייה מעל תבנית ורססו בשמן).

6. אפייה: מחממים תנור ל-200 מעלות. אופים את השניצלים למשך כ-10 דקות, הופכים בעדינות ואופים עוד כ-10 דקות עד להזהבה מושלמת.

יצא לכם טוב? ספרו לנו בתגובות

שניצל פריך

שניצל פריך צילום: Ana Maria Ciobanu,Shutterstock