חטיפים, בורקס פינוקים וערכת שבת: אלו מנות הקרב החדשות ללוחמים בעזה

בצה"ל החליטו לפנק את החיילים הנלחמים ברצועה, ולשדרג את מנות הקרב המוכרות. בין המנות החדשות: מארז עם דגני בוקר וחטיפים, ערכת אנרגיה בריאה וערכה מיוחדת לשבת קודש

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/23 12:55 יד בכסלו התשפד

חטיפים, בורקס פינוקים וערכת שבת: אלו מנות הקרב החדשות ללוחמים בעזה
חיילים אוכלים בשטח, צילום: פלאש 90. משה שי

הלוחמים הפזורים בכל רחבי הארץ רגילים למנות הקרב המוכרות, המורכבות בדרך כלל מפחיות שימורים כמו טונה, תירס וחומוס. בשבוע שעבר החליטו בצה"ל לשדרג את החוויה, ולהוסיף מנות קרב חדשות במיוחד לחיילים הלוחמים בעזה. אלו המנות החדשות שהושקו.

לחם אבירים - מארז המיועד ל-4 לוחמים, ובו תמצאו בין היתר: מנה חמה, מרק אישי, טורטיות, חטיפים מלוחים ומתוקים, טחינה, רטבים אישיים, דגני בוקר, מאפה אישי, קפה, תה וסוכר אישי.

ערכת "לחם אבירים"

ערכת "לחם אבירים" צילום: אתר צה"ל

ערכת בוסט - שכשמה כן היא, מספקת עוד אנרגיה ללוחמים וללוחמות בעזרת חטיף חלבון, סוכריות, פרי יבש (אגוזי מלך/שקדים/בוטנים), חטיף אנרגטי, עוגיות מלוחות, מסטיקים, סוכריות וג'ל אנרגיה.

ערכת "בוסט"

ערכת "בוסט" צילום: אתר צה"ל

מוצרים מקוררים - בשבועיים האחרונים חולקו לכוחות מוצרים ייעודיים מקוררים המותאמים לאכילה בשטח, כמו כריכים מלאים בבשר ורטבים, ארוחת שניצל חלה ובורקס פינוקים.

בורקס פינוקים

בורקס פינוקים צילום: אתר צה"ל

ערכת שבת - על מנת להמתיק את סופי השבוע בשטח, הונפקו מאז פרוץ המלחמה גם ערכות שבת הכוללות 2 חלות אישיות, בקבוק יין, מאפים אישיים, חטיף מתוק ומלוח.

סא"ל אורטל גבריאל-אדרי, רת"ח השברת מזון במרה"ס שבאט"ל, סיפרה כי הניפוק החל בשבוע שעבר, וכי יש כוונה להרחיבו השבוע לעוד עשרות אלפי מנות. בקרוב, יחלו להנפיק מנות גם לגזרה הצפונית: "התמהיל יהיה דומה, עם התאמות בדגש לחורף ולמזג האוויר הקר". אגב, גם הלוחמים עצמם, סיפרה סא"ל גבריאל-אדרי, שותפים לתפריטים, עם שלל הצעות ייעול: "קיבלנו למשל מהשטח בקשות לטחינה בבקבוק לחיץ והוספנו לערכה. כך גם רטבים שהכוחות ציינו, ויצטרפו למנה הבאה של 'לחם אבירים' שתיארז השבוע - אלף האיים, חרדל, ברביקיו, צ'ילי חריף ועוד".

סא"ל גבריאל-אדרי סיכמה, "תזונת הלוחמים והלוחמות חשובה מאוד, אבל מעבר לזה, אנחנו מסתכלים על החיבוק והתמיכה שאנחנו יכולים לשלוח להם לשטח. בשביל זה בדיוק אנחנו כאן, ונמשיך לעשות הכול כדי שיהיה להם חם בלב ובבטן".