הגולשים קבעו: מסעדת השף תישאר כשרה למהדרין

השף אורי ארנון נתקל בבעיה. עלות כשרות המהדרין בשתי מסעדות השף הייתה גבוהה, והוא רצה לוותר על הכשרות המהודרת. הגולשים הצביעו על סקר שהעלה וקבעו: המסעדה תישאר כשרה למהדרין

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/10/14 17:56 ג בחשון התשעה

הגולשים קבעו: מסעדת השף תישאר כשרה למהדרין
אילוסטרציה: Shutterstock, צילום: אילוסטרציה: Shutterstock

הגולשים קבעו, המסעדה תישאר כשרה למהדרין. השף אורי ארנון מחזיק בבעלותו שתי מסעדות שף כשרות למהדרין תחת השם 'ארנולד'ס' ברמת ישי ובנתיב השיירה. במשך השנים הוא החזיק בכשרות מהדרין מטעם הרבנות על המסעדות מתוך מחשבה שהסועדים מחפשים את הכשרות המהודרת.

לאחרונה, החליט ארנון כי ייתכן שהכשרות המהודרת מיותרת, ובשל שנת השמיטה הקשיים נעשו משמעותיים יותר. “אין את כל הירקות בכשרות מהודרת וכל שנה מקשיחים את הוראות הכשרות כך שחשבתי שאולי אפשר לוותר על המהדרין ולהישאר עם כשרות 'רבנות' בלבד", הוא מספר ל'כיפה'.

רגע לפני שהסיר את הכשרות המהודרת, החליט ארנון, בן למשפחה דתי אשר אינו מנהל אורח חיים דתי כיום אך עדיין מאוד מעורה בדת, כי ישאל את הסועדים עצמם מה הם רוצים. “שאלתי את הלקוחות במסעדה והפניתי להם את השאלה בדיוור הישיר של המסעדה ובפייסבוק".

התוצאות היו מפתיעות. “לא היה רוב גורף, אבל 30% מהאורחים במסעדה מגיעים בגלל הכשרות המהודרת. לא מדובר בהרבה אנשים אך גם לא במעט והתברר לי שהסועדים רוצים את הכשרות המהודרת".

בעקבות הסקר החליט ארנון כי הוא ישאיר את הכשרות המהודרת למרות המחיר והטרחה. “ראיתי לראות אם יש לכשרות המהודרת הצדקה והסתבר לי שאכן יש לה הצדקה. האמת היא שבאופן מפתיע מבחינתי, דווקא הרבה דתיים לאומיים אמרו להוריד את המהדרין".