JOME: מצאנו את המסעדה היוקרתית הכשרה הכי נגישה בתל אביב

אם אתם דתיים שמחפשים מקום לאכול בו בתל אביב, אתם בטח מכירים את זה: עד שסוף סוף מצאתם מקום כשר, הוא לרוב מעפן. אם התמזל מזלכם ומצאתם מקום שהוא גם כשר וגם שווה - הוא לרוב יהיה הרבה יותר יקר ממה שהתרגלתם. תשמחו לשמוע שמצאנו בשבילכם את הפתרון: JOME

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 20/08/24 10:33 טז באב התשפד

JOME: מצאנו את המסעדה היוקרתית הכשרה הכי נגישה בתל אביב
jome תל אביב, צילום: גיל אבירם

כבר כשעומדים בשדרות רוטשילד מחוץ למסעדה, אפשר להבין מיד שהגעתם לחוויה יוקרתית מיוחדת. בכניסה תצעדו על מדרגות מצופות שטיח אדום, ותקבל אתכם מארחת בלבוש אלגנטי שתכניס אתכם פנימה. אם תבחרו בישיבה בחוץ תקבלו תצפית על עמדת הברמן וישיבה סביב שולחנות עגולים קטנים, אך האירוע האמיתי מתרחש בפנים: עמדת הדיג'יי מוצבת מספיק רחוק מהכיסאות כדי שתוכלו לשמוע אחד את השני מבלי לצעוק, אך מספיק קרוב כדי שתיהנו ממוזיקה טובה ואווירה של בר. המוזיקה מתגברת משעה לשעה, בהתאם לוויב שמנסים לייצר במקום. האולם חשוך יחסית, הכיסאות מסודרים בשורה צפופה או סביב הבר, והאווירה - חו"ל ומעלה.

גיוזה מושלמת

את הארוחה התחלנו עם שתי מנות פתיחה: גיוזה מורנינג גלורי (44 שקלים) - גיוזה מטוגנת ממולאת באק צ'וי, תרד, טבורג ופטה, קציפת בצל ירוק ובצל ירוק קונפי; ופטריית אויסטר וברינזה (54 שקלים) - פטריות אויסטר וגבינת ברינזה צרובות, גלייז סויה מתוקה מתובלת, קרם ארטישוק ירושלמי, מיקרו אפונה פוריקקה ואפונת וואסבי. שתיהן היו מעולות, בעיקר הגיוזה המדהימה שחיסלתי לפרטנרית שלי, ופתחו לנו את התיאבון לעוד. המנה של הפטרייה הייתה קצת בנאלית, אבל לגמרי טעימה.

יקיטורי פטריות

יקיטורי פטריות צילום: גיל אבירם

הבאן שאסור לוותר עליו

אחר כך המשכנו את הארוחה עם סלמון בחמאת מיסו (65 שקלים) - סלמון, חמאת מיסו יפני, קרם ארטישוק ירושלמי, פוריקקה מיקרו אפונה ואפונת וואסבי. הדג היה טעים, עשוי טוב וקליל, אך לא מיוחד ביחס למנות האחרות. מה שכבש אותנו (ואת רוב הלקוחות, לדברי הבעלים) היה הקאצו באנו (56 שקלים) - דג לבן פריך, באן שחור, קולוסלואו יפני ורוטב קאצו. גם אם מניחים בצד את העובדה שמדובר במנה מהממת שמצטלמת מדהים לסטורי, היא פשוט כל כך טעימה. השילוב של הדג עם הבאן והרטבים והכרוב - פשוט ממכר. מנה שאסור לוותר עליה. לצד אלו אכלנו גם סלט מידורי (67 שקלים) - נענע, כוסברה, פטרוזיליה בצל סגול, עלים חרדליים ומשמשים, ויניגרט, צ'ילי ליים ופיש סוס.

לסיום הארוחה (לקינוח לא הצלחנו להגיע, גם לנו יש גבולות) הזמנו שני רולים. סלמון צ'יז רול (63 שקלים) - סלמון אפוי, גבינת שמנת, בטטה טמפורה, אבוקדו, מעטפת סלמון, יוזו, טוביקו כתום, שמן צ'ילי, צ'יפס כרישה; ורול טבעוני (51 שקלים) - אבוקדו, אספרגוס, טופו טמפורה, בטטה, סלק, טריאקי, צ'יפס בטטה סלק. שני הרולים היו יפהפיים בצורה בלתי רגילה, עד כדי כך שהיה קשה להרוס. בכל ביס הרגשנו פיצוץ של טעמים נפלאים וקלילים, עם או בלי הרטבים ליד.

רול מושלם

רול מושלם צילום: גיל אבירם

המחירים לא זולים כמו בפלאפליה שתמצאו ברחוב, אבל ביחס למסעדה היוקרתית, למנות המפונפנות והטעימות, לאווירה שמציע המקום ולכל החוויה הכללית - מדובר במחירים שקשה למצוא היום, בטח בתל אביב.

טווח מחירים: 65-83 שקלים.

כתובת: רוטשילד 32, תל אביב.

הזמנת מקום: ניתן להזמין מקום מראש באונטופו עד השעה 21:00 - לאחר מכן, על בסיס מקום פנוי.

שעות פתיחה: ב'-ה': 18:00-02:00, שישי עד כניסת שבת, ושעה אחרי צאת שבת.

בימי שישי תערך קבלת שבת חגיגית עם מנות ספיישל, מוזיקה משתנה של דיג'יים בין לאומיים באווירת מסיבה.

הכותבת הייתה אורחת במסעדה