ביקורת גסטון סטייקהאוס: מסעדת הבשרים השווה והכשרה במרכז

לפני שלוש שנים מסעדת "גסטון" באיירפורט סיטי הפכה לכשרה, והיא מספקת חוויה ייחודית של בשרים ויין לצד מנות ראשונות מיוחדות ושירות מוקפד | ביקורת מסעדה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/02/24 17:03 יא באדר א'

גסטון סטייקהאוס: מסעדת הבשרים השווה והכשרה במרכז
מסעדת גסטון, צילום: אסף קרלה

בשדרת המסעדות של האיירפורט סיטי, קריית שדה התעופה, בין בתי קפה ומסעדות חלביות, שוכנת מסעדת "גסטון". המסעדה היא סטייקהאוס קלאסי בסגנון ניו יורקי עם תפריט בשרים ויינות משובח, כולל אפשרות לקיום אירועים במקום וקניית בשר במשקל, והיא הפכה לכשרה בשלוש השנים האחרונות.

מנות ראשונות

כבר כשהתיישבנו קיבלנו הסבר מפורט על הבשרים והיינות, ופתחנו בשלוש מנות ראשונות. המנה הראשונה היא טאליאטה - נתחוני פילה בקר נאים מוגשים על מחבת לוהטת, ארוגולה, צ'ילי חריף, הניצלים בשולחן ברוטב יין וסילאן בלסמי (67 שקלים). נתחיל בגימיק של הצלייה בשולחן, כאשר המחבת מגיעה חמה חמה והסועדים הופכים את הנתחים. המנה הייתה מדליקה וטעימה, וכפתיחה עושה את העבודה בהחלט.

טליאטה

טאליאטה. הנתחים ניצלים מולך | צילום: אסף קרלה

המנה השנייה היא אסאדו קרוקטס - כדורי אסאדו מפורק בבישול ארוך במעטפת פנקו פריכה לצד רוטב איולי פטרוזיליה (54 שקלים), מנה טעימה בהחלט אך בנאלית מעט.

אסאדו קרוקטס

אסאדו קרוקטס. בנאלי, אבל עושה את העבודה | צילום: אסף קרלה

טרטר עם טוויסט הודי וסלט מיוחד

את המנה השלישית אל תפספסו: טרטר בקר - פילה בקר, פטרוזיליה, נענע, אורוגולה, בצל סגול כבוש, צ'ילי חריף, צנוברים, שמן זית לימון ואיולי חרדל סילאן, מוגש בפאני פורי (68 שקלים). הפאני פורי הם עיגולי בצק הודיים שעוטפים את המנה ומעניקים לה קראנצ'יות נכונה, ועם המילוי המנצח והמרענן המנה הזו היא מנת חובה.

טרטר בקר

טרטר בקר. קראנצ'י ומרענן | צילום: אסף קרלה

תוך כדי המנות קיבלנו גם את יין הבית של יקב דלתון, ולפני המנה העיקרית לקחנו סלט אנדיב ואווז - פרוסות חזה אווז, גלדי בצל סגול צלוי, אגס, ארוגולה, מיקס עלים ואגוזי מלך מקורמלים ברוטב סילאן ושמן זית (73 שקלים) שהיה מיוחד, מתקתק וגדול במיוחד.

סלט חזה אווז

סלט אנדיב ואווז. מיוחד ומתקתק | צילום: אסף קרלה

מנות עיקריות: מופע על השולחן

ועכשיו לשיא: המנות העיקריות. גסטון מתמחה בבשרים העוברים יישון בין 17-21 ימים עד לריכוך אופטימלי והעמקת הטעמים של הבשר. אנחנו בחרנו את הג'ים בים & ספיישל מייפל - סינטה ברוטב מייפל ופלאמבה של בורבון אמריקאי (54 שקלים ל-100 גרם) ואנטריקוט 300 גרם - סטייק עסיסי בעל טעם מיוחד (172 שקלים).

סטייק אנטריקוט

סטייק אנטריקוט צילום: אסף קרלה

לאוהבי השואו, הג'ים בים & ספיישל מייפל מגיעה עם מלצר שמבעיר אש על המנה לקול צהלות השולחנות שמסביב. אנחנו בחרנו במידת עשייה מדיום וול, והבשרים היו עסיסיים ועשויים במידה הנכונה, והטוויסט עם הוויסקי היה חביב אבל לא השפיע על הטעמים יותר מידי.

לקינוח קיבלנו כוסות תה ואפל פאי - גרני סמית מקורמלים, ברס אגוזים, קינמון, קרם פטיסייר, גנאש בזיליקום ושמן זית (47 שקלים), שהיה סיום הולם לארוחת בשרים ויין שכזו.

גסטון סטייקהאוס
מיקום: הנגב 5, איירפורט סיטי
טלפון: 08-9265775
כשרות: רבנות חבל מודיעין
שעות פתיחה: א-ה 18:00-23:00, שבת 19:00-23:00

הכותב היה אורח המסעדה