שירים על הנובה וקליפ עם גולנצ'יקים: 3 זמרים שיצאו לדרך אחרי שבעה באוקטובר

בצל המלחמה והמצב המורכב, ליקטנו שלושה זמרים מתחילים שהשיקו קריירות מבטיחות במהלך החודשים האחרונים: רֹני גולדברג, אבימאיר צור ולירן ברוש | שימו אוזן

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 19/08/24 18:08 טו באב התשפד

שירים על הנובה וקליפ עם גולנצ'יקים: 3 זמרים שיצאו לדרך אחרי שבעה באוקטובר
גולדברג צור וברוש, צילום: יואל קנול, מאור גרידיש, עלמה קאופמן

מעל עשרה חודשים חלפו מאז היום הנורא ההוא, וגם אם לפעמים נדמה לנו שהעולם עצר מלכת - באה המציאות ומוכיחה לנו שלא. עולם המוזיקה הישראלי המשיך לפרוח בזמנים הקשים, ובין שירי החיזוק והמלחמה הרבים שמילאו את תחנות הרדיו צצו גם אמנים חדשים. כמה מהשירים שלהם מתקשרים באופן ישיר למלחמה, חלקם הוקדשו לנופלים וכולם מבטאים את התקווה לצמוח מחדש. בחרנו שלושה אמנים מסקרנים במיוחד - שימו אוזן.

אבימאיר צור

אבימאיר צור הוא זמר ויוצר בן 35 שמתחיל את הקריירה בקצב משלו. לפני כחודשיים הוא הוציא את הסינגל השני והשקט שלו, "אהבה שלא תלויה", שהצטרף לסינגל הראשון "עם ישראל חי לנצח" הקצבי שיצא בינואר עם קליפ בהשתתפות חיילי גדוד 13 של גולני. צור נולד בירושלים בבית דתי שהפך לחרדי, ומספר שספג מוזיקה מסורתית מגוונת - שירת הבקשות וניגונים חסידיים, נעמי שמר ואום כולת'ום. במוזיקה שלו אפשר למצוא רגש לצד שמחה עם סאונד מיוחד ומהודק שקורץ למוזיקה מזרחית ואתנית. בין הסינגל הראשון לשני שחרר צור גרסה משלו לשיר "נערי שובה אלי" של מרגול. חובה.

רֹני גולדברג

רֹני גולדברג היא זמרת ויוצרת צעירה, בת 21, בוגרת להקה צבאית ובוגרת בית ספר למשחק. היא גדלה בבית שמש וכיום, כנשואה טרייה, מתגוררת בירושלים. עד כה היא שחררה שני שירים: "לכה דודי" על בסיס הלחן של לאונרד כהן לשירו הללויה שיצא במרץ ואת השיר "יהי שלום" על בסיס לחן של רבי שלמה קרליבך לפסוק אליו צירפה גולדברג מילים ולחן משלה. את גודלברג מפיק מוזיקלית היוצר נמרוד לב. אצל רֹני אפשר למצוא טוהר פשוט ומדויק שנישא באוויר. את השיר "יהי שלום" היא הקדישה לשני לוק ז"ל שנרצחה בנובה סימפלה את אמירתו המצמררת של אביה, ניסים: "שאלתי אותה פעם, באמת שני כשאת רוקדת שם מה את מרגישה? אז היא אמרה לי, אבא כשאנחנו רוקדים אנחנו ממש מתפללים".

לִירַן

לירן, או בשמה המלא לירן ברוש, היא יוצרת צעירה בת 19. היא גדלה בבית דתי בשומרון, ומאחוריה שני שירים שיצאו בחודשים האחרונות. השיר הראשון שלה הוא "כשרקדת אל סופך" שמוקדש לנעם שלום ז"ל שנרצחה במסיבת הנובה. השיר השני שלה נקרא "שוקעת" שוחרר באפריל האחרון וצולל אל נבכי הנפש שלה. "נפש מרחפת כבר שנים, לב שנשבה בעומקים, אני מחפשת נחלה" היא שרה בנוגות על רקע הפקה של המפיק הצעיר בן אוחנה, בןבן. אצל לירן אפשר למצוא יסודות של היפהופ ואר אנד בי בלבושים שונים, ובסוף השיר היא סימפלה קטע מתוך שיעור של הרב אורי שרקי על מקומו של האדם בבריאה. אל תפספסו.