על המשמעות, הפודיום ובגוף ראשון: 10 פודקאסטים מומלצים לשלושת השבועות

מוזיקה out- פודקאסט in! יש לכם הרבה נסיעות בקרוב? סתם אוהבים להאזין למוזיקה אבל בבין המיצרים פחות? אספנו בשבילכם עשר המלצות להסכתים שימלא לכם את הזמן בכיף

חדשות כיפה גילעד גולדברג, חדשות כיפה 25/07/24 13:32 יט בתמוז התשפד

על המשמעות, הפודיום ובגוף ראשון: 10 פודקאסטים מומלצים לשלושת השבועות
ד"ר גדי טאוב, צילום: ללא

1. בגוף ראשון

מיכל פרינס התבססה מזה כבר זמן כסמל להעלאת המודעות לנושא המיניות בחברה הדתית. פרק אחר פרק פרינס שופכת אור על תופעות שצריכות קצת יותר תשומת לב בחברה הדתית. בפודקאסט שלה היא מארחת רבנים ואנשי ציבור שרלוונטיים לנושא, וגם שופכת מניפסטים אישיים בעניין. תוכלו לבחור שם פרקים על מיניות נשית, על מיניות גברית, על זוגיות, אהבה ורווקות.
אורך: כחמישים דק'. כמה פרקים: 54. פרק מומלץ: "שימור פוריות".

2. הפודיום

אם אתם אנשי ספורט בטח שמעתם על הפודקאסט שכבר מזמן תפס את המקום הראשון בהאזנות בארץ בתחום. ם אתם כמוני לא ממש מהתחום אבל רוצים קצת יותר להיכנס לעניינים, זה המקום בשבילכם. אורן יוסיפיץ', עיתונאי ופרשן ספורט עם קריירה ענפה בתחום, רץ עם ההסכת המדובר כבר כמה שנים וזוכה לתהילה מקיר לקיר.
אורך: כשלושת רבעי שעה. כמה פרקים: 1,433. פרק מומלץ: "ואמוס! ספרד אלופת אירופה! עם חנן בן ארי וכל החברים".

פודיום

פודיום צילום: Basiony_Design,Shutterstock

תחשבו טוב על ההשקעות שלכם

3. השקעות לעצלנים

גם אם בחשבון עובר ושב שלכם יש כרגע ארבע אגורות וגם אם אתם מתכננים לקנות את רמי לוי בקרוב, כנראה שתשמחו לשמוע את הפודקאסט שעוסק בדרך הכי טובה והכי בטוחה להשקעה שקיימת היום. תמיר מנדובסקי, מחבר הספר שנושא את אותו השם, מפרק את התיאוריה שפיתח והביא מחו"ל עבור האדם הכי פשוט ככה שכולם יבינו וינהלו נכון את ההשקעות שלהם.
אורך: חצי שעה. כמה פרקים: 63. פרק מומלץ: "אלימות כלכלית עם לילי בן עמי- פורום מיכל סלה".

4. חושבים טוב

יהודית כ"ץ מיקמה את עצמה היטב כבר כמה שנים בתור גורו של פסיכולוגיה חיובית. בהסכת היא מביאה למאזינים נושאים מעניינים וחשובים שיכולו להפוך את החיים שלנו למאושרים יותר. מהנושאים בפודקאסט: קבלת החלטות בצורה טובה יותר, איך לבנות אמון ומה עושים עם האגו.
אורך: כשעה וחצי. כמה פרקים: 174. פרק מומלץ: "הילה קורח! איך היא עושה את זה? על חיים שהם גם וגם".

פודקאסט ברכב

פודקאסט ברכב צילום: Everyonephoto Studio,Shutterstock

צחוקים בפרשה

5. מתחת לכל ביקורת

אם אתם מחפשים משהו לצחוק איתו הגעתם למקום. הפודקאסט הזה הומצא ומוגש ע"י שני חבר'ה, אור בוטבול ועומרי הכהן, שחושפים בפנינו עולם עשיר שנקרא 'ביקורות גוגל'. בין אם אי פעם כתבתם אחת כזאת ובין אם אתם לגמרי לא מהנישה, מסתבר שבפורמט הנדיר הזה קיימות עשרות פנינים משעשעות, שלא הייתם מוצאים לבד. הכהן ובוטבול, שחקנים במקצועם, מגישים לכם את הביקורות בליווי הצגת הדמויות שעומדות מאחוריהם. בכל פרק הם מבקרים ברשת חנויות או באתר מוכר בארץ, ככה שבעיקרון אין רצף בין הפרקים. אבל הקהילה שהם הצליחו ליצור והדמויות שעוברות איתם לפעמים מפרק לפרק הם ההיילייט של הפודקאסט הזה.
אורך: חצי שעה. כמה פרקים: 30, לעונה הראשונה. פרק מומלץ: "המימדיון".

6. אבות האומה

אם כבר בצחוקים עסקינן, מזווית קצת אחרת: נדב אבוקסיס ואריאל שנבל עוסקים בהומור לאורך כל הקריירה שלהם. את שנבל אולי אתם מכירים יותר כעיתונאי או טוויטריסט, אבל ההיכרות שלהם היא מהימים ששנבל היה כותב את ההופעות של נדב אבקסיס, הסטנדאפיסט. את רוב השיחה הם מגלגלים סביב האבהות שלהם, עם תובנות וטיפים ממנה. אבל תוכלו לשמוע שם על הטיולים שלהם לחו"ל ועל החיפוש המתמיד שלהם אחר חסויות.
אורך: כשעה. כמה פרקים: 8 עד כה. פרק מומלץ: "טיפולי ההמרה עובדים".

7. פרשה ופסיכולוגיה

קצת תורה בטח לא תזיק: בסדרת שיעורים של הרב איתיאל גולד, בוגר ישיבת הר עציון שהוא גם פסיכולוג חינוכי, הוא לוקח בכל פעם את פרשת השבוע ומנתח אותה מהזווית שהוא הכי מומחה בה: ההיבט הפסיכולוגי. זוהי הכנה מעולה לפרשת השבוע ואחלה נושא להעלות על שולחן שבת, במיוחד אם אתם עדיין בשלב שמתקילים אתכם להגיד דבר תורה.
אורך: חצי שעה. כמה פרקים: כמניין הפרשות. פרק מועדף: פרשת בלק | לוחמה רוחנית.

הסכתים ונהנים

8. על המשמעות

אם פוליטיקה היא מה שזורם לכם בדם, אם אתם עוקבים אדוקים של כל מה שקורה במשכן הכנסת, אם אתם שולטים בכל חוק שעולה על סדר היום- הפודקאסט הזה מושלם עבורכם. בכל פרק גדי טאוב מנתח אקטואליה, תרבות ופוליטיקה מזווית ביקורתית ומעניינת. מתארחים בפודקאסט כל המי ומי של עולמות הפוליטיקה והאקטואליה, כך שאם אתם עוד לא על זה, כדאי שתזדרזו.
אורך: כשעה וחצי. כמה פרקים: 560. פרק מומלץ: "הרב אביעד גדות – תרבות השקר במטכ"ל הורגת אותנו".

9. תחושת בטן

עוד פעם זללתם שוקולד ב-2:00 בלילה? עוד עמידה מול המקרר משאירה את הכרס קרוב מידי? הפודקאסט של מתן חכימי שעוסק בביראות הפיזית והנפשית שלנו, הוא בדיוק מה שאתם צריכים. בכל פרק הוא מארח עבורנו אורח שמביא את הגישה שלו והידע שלו בתחום הבריאות, ומשנה את התפיסות היסודיות ביותר שלנו לחיים.
אורך: שעה ועשרים. כמה פרקים: 135. פרק מומלץ: "ליטל סימון- איך לדייק את התזונה והבריאות שלי?"

10. מעשה בשישה סיפורים

חנן הגנן, ג'ינג'י האריה שאהב תות- לכל אחד מהספרים שכולנו מכירים וכלונו גדלנו עליהם יש אבא ואמא. בהסכת חדש של 'כאן' שירה קדרי עובדיה ולחלי שליו יוצאות למסע לגלות איך נוצרו הספרים האייקונים שכל ישראלי מכיר. בכל פרק הם מדברות על ספר אחר, ומגוללות את סיפורו המעניין עם כל התלאות שעבר.
אורך: כעשרים וחמש דק'. כמה פרקים: 6. פרק מועדף: סיר הסירים.

תחושת בטן

תחושת בטן צילום: Perfect Wave,Shutterstock