אביב גפן מספק את מה שהמעריצים שלו רוצים - אבל חייב לתקן דבר אחד

נשף הרוק של אביב גפן סיפק חוויה שלמה, כולל סוללת אמנים מרשימה שעלתה לבמה. אפילו שלמה ארצי פירגן | ביקורת הופעה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/05/24 15:59 כב באייר התשפד

אביב גפן מספק את מה שהמעריצים שלו רוצים - אבל חייב לתקן דבר אחד
אביב גפן, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

נשף הרוק ה-12 של אביב גפן נערך אתמול בפארק הירקון, והוא היה בריחה מושלמת לעולם של שנות התשעים. אביב גפן, בעצמו אחד מהייצוגים הבולטים של הניינטיז, עלה לבמה עם חליפה צהובה לכבוד החטופים והופיע במשך שעתיים וחצי בנשף ששודר בשידור חי ונתן למעריצים את המנה שהם היו צריכים.

גפן פרץ לחיינו כבר לפני שלושה עשורים אך גם הזמן הרב שעבר מאז "הלהיטים" לא מנע מעשרות אלפים למלא את פארק הירקון אתמול. יותר מבכל שנה, על אף המצב או דווקא בגללו, הצפיפות הורגשה וכך גם ההתלהבות באוויר. אי אפשר להתעלם מסוללת האירוחים המפוארת שעלתה לבמה: שלמה ארצי, בועז שרעבי, דני סנדרסון ומזי כהן (גזוז), עמיר בניון, אתניקס, ג'וני שועלי, נמרוד לב, אייל שכטר (אבטיפוס) ומופע הארנבות של ד"ר קספר. רק אביב גפן יכול להעלות להקות שלמות וזמרים מכובדים לאירוח של שיר אחד, אבל הסוללה עשתה את העבודה. האנרגיות היו באוויר, אביב היה במיטבו והאורחים רק רצו עוד.

אביב גפן

אביב גפן צילום: Chaim Goldberg,Flash90

הכוונון של אביב צריך להיות קדימה

היו כמה ביצועים עוצרי נשימה במופע הארוך. עמיר בניון עם ביצוע מפתיע לשיר "מלאך" ובעיקר הביצוע העוצמתי של אביב לשירו הגדול "סוף העולם". רגע חזק. למרות זאת, יש משהו מעט מיושן ברוח האביב גפנית, המקוננת על המדינה והתהומות שהיא התדרדרה אליה. הוא שר את "עורי עור", שמדבר על גזענות וארץ אוכלת יושביה, כשברקע מוקרנות תמונות שבעה באוקטובר. מי שניגן בפסנתר בזמן השיר הוא תת-אלוף קובי רגב, קצין בכיר בחיל האוויר, שהשלים את התמונה המעט סוריאליסטית.

יש משהו באביב שנמשך אל העבר הוא סיפר על אהבתו הראשונה אילנה, ואל הבמה עלו הילל גזית ודילן גפן. גזית הוא בנה של אילנה ברקוביץ ודילן הוא בנו של אביב, והם שרו יחד את "אילנה" כשברקע מוקרן וידאו מחתונת השניים. השניים סימלו את דור ההמשך: יפים, צעירים ושרים מול עשרות אלפי אנשים. זה צריך להיות הכוונון של אביב - קדימה.

אביב גפן בפארק הירקון / נשף רוק 12 / 29.5.24