תיאטרון של שבת?

במרצ החליטו להיאבק על פתיחת תיאטרון ירושלים בשבתות, סגן ראש העיר בתגובה "שערורייה שנועדה ליצור פרובוקציה"

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 24/01/10 00:00 ט בשבט התשע

תיאטרון של שבת?
www.pikiwiki.org.il-cc-by, צילום: www.pikiwiki.org.il-cc-by

יוזמה חדשה של תנועת מרצ בירושלים קוראת לפתוח את תיאטרון ירושלים גם בשבתות.

בתנועה מתכוונים לפתוח בקמפיין נרחב שיכלול פרסום על גבי שלטי חוצות ועריכת ערבי תרבות בסמוך לתיאטרון עד שהבקשה לפתיחת התיאטרון בשבתות תתמלא. בנוסף מתכוונים במרצ להחתים את תושבי העיר על עצומה הקוראת לפתיחת התיאטרון גם בערבי שבת. היוזמה היא חלק ממצע הבחירות של מרצ.


"זה קמפיין של הסיעה כולה", אמר חבר המועצה מאיר מרגלית מסיעת מרצ, "אנחנו חושבים שמן הראוי שתהיה פעילות תרבותית בעיר הזאת גם בשבתות, אנחנו חושבים שאפשר לעשות זאת גם בלי חילול שבת בוטה מדיי. אנחנו בודקים את האופציות כדי לא להרגיז אף אחד אבל אם לא תהיה ברירה אז ניאלץ להתעמת עם גורמים חרדים".


האם התיאטרון יהפוך ממקום תרבותי ושקט למפעל אינטל הבא?


כרגע תיאטרון ירושלים סגור בשבתות וחגים כמו מוסדות ציבור אחרים בעיר. במרצ טוענים כי בציבור החילוני קיים צורך משמעותי במקומות בילוי פתוחים בערבי שישי ופתיחת התיאטרון תיתן מענה ראוי לכך.


"מדובר בשערורייה שנועדה ליצור פרובוקציה לשמה" אומר בתגובה לכיפה סגן ראש עיריית ירושלים דוד הדרי. "גם תנועת מר"צ חתומה על הסכם קואליציוני בירושלים שאומר שכולנו נעשה הכול על מנת לשמור על הסטאטוס קוו בעיר. התיאטרון סגור בשבתות כחלק מהסטאטוס קוו.

אני קורא לתנועת מר"צ למצוא דרכים לחיים משותפים בשלום ובשלווה בירושלים, ולא למצוא בכוח את נקודות המחלוקת, בוודאי כשהמדובר בנושאים שהם בתחום הסטאטוס קוו".

בתיאטרון ירושלים נראה כי אין כוונה לשתף פעולה עם המחאה. מהתיאטרון נמסר בתגובה לפרסומים כי: "התיאטרון לא פעל בעבר בערבי שבת ואין בכוונתנו לשנות זאת".


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לכיפה כי הם אינם מכירים את היוזמה.