שף, תאכל כשר!

פסטיבל "שף תאכל" הכשר מתקיים זו השנה הרביעית. שליחת המערכת יצאה לסעוד את נפשה וחזרה עם המלצות

חדשות כיפה בילי יהלום 04/11/08 00:00 ו בחשון התשסט

במסגרת פסטיבל שף תאכל כשר (י"א - כ"ב בחשוון), מזמינות 40 מסעדות כשרות ברחבי הארץ את הסועדים לארוחה בת שלוש מנות: ראשונה, עיקרית וקינוח, מתוך תפריט מיוחד שנרקם לצורך הפסטיבל. עלות שלוש המנות: 84 ש"ח לסועד. לחובבי הגורמה שבינינו, מדובר בבשורה של ממש.

השנה, משתף פסטיבל "שף תאכל כשר" פעולה עם עמותת "משולחן לשולחן". במסגרת שיתוף הפעולה תונח על כל שולחן של אורחי הפסטיבל בכל אחת מן המסעדות המשתתפות מעטפה בה, על פי בחירותו, יוכל כל סועד להשאיר סכום כסף כראות עיניו לצדקה, לצד תרומת המסעדות המשתתפות. הכסף שייאסף יועבר כאמור לארגון "משולחן לשולחן" לטובת פרויקט אספקת כריכים לכ- 5,000 תלמידי בתי ספר נזקקים.

יצאנו לבדוק את מנות הדגל של המסעדות: ביסטרו 56 - מסעדת בשרים צרפתית הממוקמת במרינה שבהרצליה, מסעדת אוסקה- מטבח אסייתי כשר המשלב אוכל תאילנדי - סיני - ויאטנאמי ויפני, ברעננה , אורו - מסעדת שף מרוקנית הממוקמת במושב גאליה, דקה - מסעדה המוגדרת כמטבח חלבי עילי עם טעמים ישראליים עכשוויים הממוקמת בתל - אביב, וטוקופיה - מסעדת בשרים אותנטית, נס-ציונאית.


תמונה קבוצתית של השפים (צילום: דן פרץ)


פתחנו בלחם עם מטבלים (טחינה, חציל קלוי וממרח גוואקמולי), מלווים באנטיפסטי עשוי היטב של בטטות, פטריות, אספרגוס וגמבות של השף גבי אוחנה מביסטרו 56. המשכנו במנות דגים: קומבינציות סושי שונות של השף ריצי לו גין (סיני מבטן ולידה המצוי כעת בהליכי גיור, ונשמח מאוד לקבלו לחיך עם ישראל) שכללו סושי עם קוואקמולי וסושי עם קוויאר (מומלץ במיוחד), הסושי היה איכותי במיוחד.

שף גיא פרץ ממסעדת אורו פינק אותנו בשיפודי מוסר ים על תבשיל פול ירוק ולימונים כבושים בנינוח כוסברה: מדובר במוסר ים שטוגן בציפוי פריך. הרוטב השתלב היטב, והיווה מנת פתיחה נחמדה לאלו שגם דג איכותי כמו מוסר ים, אוהבים לאכול בסגנון ביתי.

השף תום קבלו ממסעדת דקה הגיש תבשיל חריימה של מוסר ים, פלפל אדום, גזר תפוח אדמה, כוסברה, שום לימון כבוש ושמן זית, לניגוב הרוטב החריף והטעים לוותה המנה בפרוסות חלה.

למנה עיקרית דגמנו את אסאדו הבקר של שף גבי אוחנה מביסטרו 56. מדובר באחת המנות הטעימות שאכלנו. הרוטב לאסאדו היה מתקתק (אולי טיפה מדי), וקשה להגדיר אותו במדויק. נציין רק שהוא כולל בין היתר את הרכיבים הבאים: רוטב ווסטרשייר, קולה, גינגר, לימודים שלמים, שמן תירס, פלפל ירוק חריף כוסברה ודבש, ציפסוני הבטטה עליהם נחה המנה השלימו את ההנאה הצרופה.

כששאלנו את השף אם ניתן יהיה להכין אסאדו שכזה בבית, מבשר מס 6 הוא נעץ בנו מבט תערובת של בוז ורחמים, והתרחק מהמקום. אנחנו ננסה בכל זאת.

הקינוח המרהיב, שהוכן על ידי השף קובי דלל ממסעדת טוקופיה, הוגש בסגנון התוכנית "קרב סכינים" וכלל סופלה שוקולד באננס חי, ממתק טוקופיה (בצק פילו במילוי קרם בננה ברוטב טופי וניל וטראפלס שוקולד). קשה לפספס בהיצע רחב שכזה של קינוחים.

לסיכום: אמנם המחיר הזול בנוי על כך שמדובר תפריט הקבוע מראש על ידי המסעדה, המצמצם את אפשרות הבחירה, אך אין ספק שמדובר בסכום סביר ביותר לארוחת גורמה.

בתאבון.