רק לבקש את הקב"ה

אלדר יחיאל מוציא אלבום בכורה, ומוכיח שאפשר להוציא אלבום מזרחי מקצועי ולשמור על שפה נקיה

חדשות כיפה יאיר פלד 01/11/09 00:00 יד בחשון התשע

רק לבקש את הקב"ה
יחצ, צילום: יחצ

אלבום בכורה הוא תמיד משהו ראשוני, ולטעמי בד"כ גם יותר אמיתי. אפשר לתת אין ספור דוגמאות על אלבומי בכורה של זמרים גדולים שגם אחרי אבולוציה רבת שנים של הפקות נשארים תמיד עם אותם להיטים ישנים שכתבו בתחילת דרכם.

לאחר שנתיים של עבודה מאומצת, ולאחר ששיחרר לרדיו שני סינגלים, מוציא אלדר יחיאל אלבום בכורה הסינגלים הותיקים, "ירושלים " ו"אבינו שבשמים" זכו להשמעות רבות בתחנות הרדיו השונות, וזיכו את יחיאל בקרקע פורייה.

 

האלבום של אלדר משוייך לז'אנר המזרחי-ישראלי, ומורכב מהרבה שירי נשמה כולל (איך לא) שיר חתונה מבטיח - "מקודשת ". בנוסף מכיל האלבום שירים קיצביים בקצב ספרדי, ושיר פופ עדכני המשלב קטעי ראפ מקצועי עם מילים נקיות -  חידוש בפני עצמו.

 

 

טעימה מהאלבום החדש

אלדר כותב ומלחין את רוב השירים באלבום, שהדבר המרכזי בו הוא תפילה ובקשה מבורא עולם "עומד אני מולך ומתרגש/ רוצה ממך רק לבקש" כותב אלדר בשיר הנושא של האלבום. כמו כל אלבום ים-תיכוני הקול נותן את הטון המרכזי. ואכן לאלדר יש את זה, הוא עולה גבוהה ומתאים את עצמו לכל עיבוד, מה שגורם לתחושה כאילו היה זה הדיסק החמישי אותו הוא מוציא.

 


ההמשך האמיתי למסורת המזרחית האותנטית


כמה תובנות שעלו לי בהאזנה לאלבום

כאשר המוזיקה המזרחית-ישראלית נהפכת למיינסטרים בערוצים הכלליים, בזכות מילים רדודות, אלבומים של יוצרים דתיים כמו אלדר הם ההמשך האמיתי למסורת המזרחית האותנטית (כמובן בלבוש עכשווי ומקורי): כמיהה לבורא עולם, לירושלים ולאמונה.

באלבומו החדש מצליח אלדר לשחזר את ההצלחה של חלוצי הז'אנר, כמו אביהו מדינה ואחרים.  כשם שבעבר נהגו הזמרים לבחור בקפידה את המילים לשיריהם, נדמה כי אלדר מצליח גם הוא להתעלות במילות השירים.

"אז תאמין באל הכול יכול

הוא הצופה ממרום על הכל

הוא הבוחן לב האדם

הוא היודע רזי עולם"


"רק לבקש" / אלדר יחיאל

אלדד רצון, אלון דרעי - עיבודים וקלידים, ברק בו צור, רועי טל- תופים, אבי סינגולדה, בן חוזה, ראובן חיון - גיטרות, אריה ברקוביץ, רועי טל - בס