עיתוני המגזר מתעוררים

בעקבות הירידה בסקר TGI, מוציאים החינמון "בשבע" והעיתון "מקור ראשון" מוספים חדשים. ב"מקור ראשון" אף בוחנים הפצה חינמית של העיתון המתפרסם בחמישי

חדשות כיפה אורי פולק 30/08/11 18:15 ל באב התשעא

עיתוני המגזר מתעוררים
djooki-cc-by, צילום: djooki-cc-by

נתוני החשיפה של סקר TGI האחרון, הכו בהלם את עיתוני המגזר. לכיפה נודע כי גם החינמון "בשבע" וגם העיתון "מקור ראשון" מובילים החודש מהלכי-בזק על מנת לנסות ולהתמודד עם הירידה החדה בשיעורי החשיפה לעיתון.

נזכיר כי על פי נתוני הסקר, הבוחן את חשיפת הישראלים אל כלל העיתונים ותחנות הרדיו בישראל, מסתמנת מגמת ירידה בחשיפה הציבורית אל העיתונים הדתיים-לאומיים. בסקר האחרון, המתייחס לחצי השנה האחרונה, התברר כי השבועון החינמי "בשבע" ירד מ-6% ל-5.8% בחציון ינואר-יוני 2010 (6.4% בינואר-יוני 2009). גם העיתון "מקור ראשון" ירד בכ-34% בחצי השנה האחרונה, וזוכה כעת ל2.5% לעומת 3.85% בסקר הקודם (4.2% בינואר-יוני 2009).

בעקבות הנתונים החלשים חשף היום החינמון "בשבע" את המוסף החדש שלו, "אתנחתא", שיופץ בכל סוף שבוע. במוסף החדש צפויים להשתתף ידידיה מאיר, עמיאל אונגר, אבי סגל אסתי רמתי וד"ר חנה קטן, לצד איורים שיפרסם המאייר שי צ'רקה. המוסף צפוי לכלול כתבות פרופיל ותחקיר בנושאי תרבות, חברה ויהדות.

גם ב"מקור ראשון" מבקשים לתת מענה לבעיה, באמצעות פיתוח של מהדורה מורחבת לעיתון היומי המופץ בימי חמישי. כבר בשבוע שעבר קיבלו המנויים היומיים של "מקור ראשון" את העיתון, הכולל בתוכו מספר מדורים מורחבים ובראשם טור פרלמנטרי אותו כותב העיתונאי עמית סגל. לכיפה נודע כי בכוונת "מקור ראשון" להפיץ את המהדורה גם בקרב מנויי סוף השבוע של העיתון. זאת ועוד, ב"מקור ראשון" אף בוחנים הפצה חינמית של אותה מהדורה במוקדים מרכזיים של הציבור הדתי-לאומי, לקראת סוף השבוע וכ"פרומו" למהדורת הסופ"ש של העיתון.

"הקוראים של "בשבע" מעוניינים לצרוך עיתונות כתובה בסופי שבוע, מבלי לשלם מאות שקלים כדמי מנוי חודשיים" אמר דודו סעדה, יו"ר "בשבע", עם השקתו של המוסף החדש.

ב"מקור ראשון" סירבו להגיב לידיעה.