מנחם אביצור: לא פוטרתי, התפטרתי

בתגובה לשמועות האחרונות בדבר פיטוריו של מנחם אביצור, בוחר מנכ"ל מקור ראשון לשעבר להגיב ולומר :לא פוטרתי, התפטרתי

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 01/10/09 00:00 יג בתשרי התשע

מנחם אביצור: לא פוטרתי, התפטרתי

רק אמש התבשרנו כי מנחם אביצור סיים את תפקידו כמנכ"ל העיתון מקור ראשון לאחר כחצי שנה בתפקיד. הבוקר אומר אביצור לכיפה כי בניגוד לפרסומים ולשמועות הוא איננו פוטר אלא התפטר מרצונו וכי הסיבות להתפטרותו הם כלכליות.

"זה לא סוד שיש בעיות כלכליות בעיתון" אומר אביצור. "זה הגיע לרמה כזאת בה אי אפשר להתפתח, וזה לא התאים לתוכניות שלי. נאלצתי לפרוש" הוא מספר.

אביצור עמד באחרונה בפני מתקפה לאחר שהמהדורה הדיגיטאלית של העיתון נסגרה לאחר חודשיים בלבד. עוד בתחילת הדרך הזהירו כתבים בעיתון מפני הכישלון הצפוי. "אין טעם שכל הזמן מנסים דברים חדשים, כאשר ממילא אין לעיתון כסף להחזיק את עצמו" טענו, "זה היה נראה לא רציני ורעוע מלכתחילה".

"החשיפה לעיתון בתקופה הזאת עלתה ב31% שזה ברמה של שיא גינס." דוחה אביצור את הטענות תוך שהוא מתייחס לסקר TGI שפורסם לאחרונה והראה כי ישנו גידול משמעותי בשיעורי החשיפה לעיתון יחסית לתקופה המקבילה. "לצערנו כמות המנויים לא גדלה באותו סדר גודל במקביל, והיו שייחסו את זה למהדורה הדיגיטאלית, בה אנשים נחשפו לעיתון באינטרנט ולא עשו מנוי נוסף".

על הטענות כי העיתון הדיגיטאלי היה כשלון מבחינה מסחרית אומר אביצור "לא תוכנן לפרסם מודעות לפני שתעבור חצי שנה מעליית המהדורה. אחרי חודש וחצי אמרו שאין מפרסמים כשבכלל לא פנינו אליהם. מה שכן, השתמשנו במהדורה הזאת כקידום למפרסמים של יום ו ומצאנו להם פתרון באמצע השבוע".

"הבעיות הכלכליות של העיתון כבר החלו שמונה שנים אחורה" אומר אביצור ומתייחס לתקופה טרם בואו למערכת, שלדבריו הקשו עליו את העבודה ואת יכולת הפיתוח של העיתון.

"אולי יום אחד אני אחזור" משאיר אביצור פתח, "יש מערכת יחסים מצוינת ביני לבין המערכת. וגם כעת אני מעורב בפרויקט משותף שעדיין אני לא יכול לחשוף פרטים לגביו, עם מערכת העיתון".