מי השתיק את קובי אריאלי?

הופעתו של קובי אריאלי הופרעה על ידי אחד מהנוכחים, בטענה כי מדובר ב"חילול השם". אריאלי: מחאה איננה ראויה, שיקומו וילכו

חדשות כיפה אורי פולק 20/09/10 00:00 יב בתשרי התשעא

מי השתיק את קובי אריאלי?
ברי כצנלסון, ויקיפדיה, צילום: ברי כצנלסון, ויקיפדיה

אפילו את קובי אריאלי, עיתונאי, סטנדאפיסט ואיש טלוויזיה ישראלי-חרדי, זה הפתיע. במהלך הופעה שקיים אמש (ראשון) בפני עובדי הכנסת בעת חופשתם במלון דן באילת, עסק אריאלי בנושא מנגינות התפילה. במהלך הקטע ההומוריסטי, קמו אנשים מהקהל והפסיקו את הופעתו בטענה כי מדובר ב"חילול השם".

"אני מופיע זה שנים מול דתיים, ללא כל הפרעה מיוחדת. בכל הופעה יש איזו דקה או שתיים של חוסר נוחות, בשל המפגש שבין הומור עם דברים שבקדושה. המפגש הזה יוצר חיכוכים. ככל שהמפגש טעון יותר, הוא בעייתי יותר מבחינת הקהל", אומר אריאלי בשיחה עם כיפה.


לא נבהל (צילום: ברי כצנלסון)


"המפגש הכי בעייתי הוא המפגש בין מבנה אישיות קיצוני, קנאה דתית מזוייפת וחוסר הומור. במפגש כזה - ההופעה פשוט מתפוצצת. כשאתה עומד חשוף מול 600 איש וחובש כיפה עומד מולך ותוקף אותך בצעקות, אתה לא מסוגל להמשיך", תוקף אריאלי את מי שהפריע להופעתו. המציאות הכי בעייתית בעיניו היא העובדה שמעשים שכאלו זוכים להכרה ציבורית. "הכי מפריע לי שיש לכך לגיטימציה, שכן כביכול מדובר במאבק דתי למען קידוש השם. זה שטויות, מדובר בשוליים סהרוריים. כל ההופעה כולה היא בסך הכל אמירות הומוריסטיות הקשורות לחיי הדת", אומר אריאלי.

אריאלי עצמו אינו מתרגש מהתקרית, "הופעתי כל כך הרבה פעמים, מול כל פורום אפשרי, החל מחרדים ועד דתיים לאומיים וחילונים, לא פעם יש אי נוחות באשר לנושאים, אך אם לא נוח לך - קח את רגליך ולך משם. זו כפייה של שוליים על רצונו של הכלל".