מוש של הדתיים

רגאיי, ראפ, מוסיקה אתנית ומוסיקת עולם. בשורה מוסיקלית משובחת שמחפשת מימון

חדשות כיפה אלעד רותם 19/02/09 00:00 כה בשבט התשסט

מוש של הדתיים
יחצ, צילום: יחצ

ינון טייב, נגן כלי נשיפה המתגורר בשכונת נחלאות בירושלים, כבר הספיק לנגן עם מאיר בנאי, להשתתף במופע של יונתן רזאל ואביתר בנאי, ולהופיע בארץ ובחו"ל עם להקת אדרבה של המוסיקאי עמוס יפרח. בין לבין השתתף טייב בהפקת פסטיבל בראשית, פסטיבל בומבמלה ופסטיבל שנטיפי. לפני כ-6 שנים חזר בתשובה, והביא איתו אל המגזר הדתי כמויות אדירות של כישרון, נשמה גרובית משתוללת ושליטה מרשימה במגוון סגנונות מוסיקליים.

 

מתוך הדיסק שלא יצא

ינון טייב מתפרץ פה לדלת פתוחה: המוסיקה שהוא מביא איתו קולעת בצורה מדויקת לנישה שהמוסיקה היהודית משוועת לו: הבו לנו ג'מאייקה, תנו לנו רגאיי וראפ בשילוב נשיפה, כפי שהיטיב לבצע מוש בן ארי באלבומים שלו, ונשמח אם תתבלו גם במוסיקה אתנית ומוסיקת עולם. לא במקרה המרחבים המוסיקליים מזכירים את "טנא ראשון" של אוהב חתוכה, אך בצורה בוגרת ומשוכללת יותר. למי שאוהב, יש גם רוק עשוי היטב, ים תיכון סוער ואפילו קטעי שבכ ס' מובהקים.

 

את האלבום החדש הפיק טייב עם כמה חברים מוכרים בסצנת המוסיקה הישראלית: יוסי לוי ואסי איילון, שניגנו בלהקת Roots Africa, מחלוצות הרגאיי הישראלי ("אני אוהב לישון"), ועבדו מאוחר יותר עם מוש בן ארי ולהקת שבע, מיודענו הקונטראבסיסט נאור כרמי מהתזמורת העממית, הגיטריסט אליהו דיגמי מהברירה הטבעית והלויים וגם יהודה אשש, הבסיסט ואיש האולפן מלהקת אתניקה.

 

התוצאה מקסימה. נהיה לארג'ים: התוצאה מרהיבת אוזניים, מקפיצת רגליים ומנעימת לב. חזקה על כל אדם השרוי במרה שחורה ובמיני דיכאונות, שימצא בה מענה נפשי לכל צרותיו וימצא את עצמו במהרה שמח וטוב לבב.

 

והנה הפתעה עצובה: בשל קשיים כלכליים, ככל הנראה, טרם הסתיימה הקלטת הדיסק. בקומוניקט שהופץ מספר טייב כי נותר להקליט שירה, מיקס, מאסטרינג ועטיפה, וכי הוא מחפש גוף שיתמוך ויוציא את הדיסק. אז אם במקרה יש לכם חברים שמחזיקים בבית אולפן הקלטות רציני, או שיש להם במקרה חברת הפצה ארצית, כדאי שתעבירו להם את החומרים האלה: בשורה מוסיקלית משובחת מחפשת מימון.

 

הופעתו הקרובה של יינון טייב תיערך במוצ"ש (21/2/09 כז שבט) בשעה 20:30, במרכז רשימו בירושלים